ایجاد اتاقهای فکر در آموزش و پرورش

کد خبر: ۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱ 26 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل ایرانا،فریدون سید مصطفوی در اجلاس روسای آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: راه اندازی اتاق فکر از کارهای مهم در استان بوده که هم اکنون با همراهی و همفکری 180 نفر افراد صاحب فکر و قلم در مناطق مختلف آموزش و پرورش آذربایجان غربی در حال اجرای جلسات هستند.

وی ادامه داد: این اتاق های فکر مسایل مهم حوزه تعلیم و تربیت و رفاهی را مورد بررسی و بحث قرار داده اند ولی نباید در آستانه انتخابات بحث های سیاسی به این اتاق ها راه یابد.

وی به دیگر ملزومات حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: توجه به امر نماز توسط مدیران مدارس و ادارات از جمله برنامه هایی است که مد نظر مدیریت آموزش و پرورش استان است.

وی از افزایش چهار و نیم برابری مدارس امین و رسیدن این مدارس به 36 مورد در استان خبر داد و اظهار کرد: با رایزنی ها و هماهنگی هایی که با امام جمعه ارومیه انجام شده، افرادی که در مدارس امین بکارگیری می شوند به صورت مستقیم از سوی امام جمعه ارومیه گزینش می شوند و از طلبه های با تجربه و توانمند دراین مدارس استفاده می کنیم.

ایشان درباره طرح ساماندهی نیروی انسانی و چابک سازی نامه های اداری در آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهارکرد: چابک سازی و کاهش 20 درصدی نیروی اداری در ادارات آموزش و پرورش استان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: امسال شاهد گلایه های مدیران مدارس از افزایش نامه های اداری بودیم که سعی شده تا نامه های ارسالی اداره کل را کاهش دهیم.

سید مصطفوی اضافه کرد: این کاهش به حدی بوده که تعداد نامه های ارسالی از 230 نامه در آذرماه به 159 نامه در بهمن ماه کاهش یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طرح ابتکاری 'مدرسه پویا ،محله امن' در اداره کل آموزش و پرورش استان در حال تدوین می باشد که پس از تکمیل برای اجرا به مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان ابلاغ خواهد شد.

سید مصطفوی اضافه کرد: ایجاد ارتباط سازنده بین اهالی محله، کسبه، مسئولان مساجد و دستگاههای اجرایی و انتظامی در محدود هر مدرسه از اهداف این طرح هستند که حاصل آن ایجاد امنیت برای دانش آموزان و آرامش برای مردم و خانواده ها در آن محله است.

اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق 24 گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی به مدت دو روز در ارومیه برگزار می شود.

آذربایجان غربی دارای 37 هزار نفر فرهنگی و 570 هزار نفر دانش اموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار