دانشگاه صنعتی اروميه ميزبان سفيران امام رضا(ع) و پرجم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)

آئين نکوداشت و گراميداشت دهه کرامت و ميلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) در دانشگاه صنعتی با حضور جمعی از خادمين حرم رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 24 August 2015
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام صادقی رئيس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه ضمن تبريک ميلاد امام رضا (ع) ايشان را يک پيشوا و رهبر بينظير در دوران خفقان و فضای بسته سياسی و اجتماعی حکومت عباسی دانسته که با علم و معرفت الهی و عصمت ازلی خود دين اسلام و امت مسلمان را از خطر تفرقه و تحريف در امان نگاه داشت . وی توجه و استعانت شيعيان به سيره و سبک زندگی و احکام و احاديث امام رضا (ع) را موجب سعادت دنيا و آخرت برشمرده و الگو بودن نگاه و انديشه ائمه معصومين را به خصوص در اين دوران يک ضرورت مهم قلمداد کرد . 
در ادامه مراسم حجت الاسلام دسترس از خادمين مدعو، سبک مبارزه امام هشتم را جهاد علمی و فکری برگرفته از دانش لايزال الهی دانسته و در اين زمينه اين سيره و معيار را برای دانشگاهيان به عنوان پيشگامان جبهه علمی و فرهنگی جامعه يک الگوی بی بديل توصيف کرد . وی وجود مبارک علی بن موسی الرضا در ايران را منشاء برکات بسياری دانسته و از دانشگاهيان دعوت کرد که با برگزاری همايش های فرهنگی و علمی به تبيين شناخت ابعاد شخصيتی ايشان بپردازند .
در ادامه اين ديدار ها نشان رضوی به تعدای از مسئولان و هنرمندان استان اهدا شد و در انتها مولودی خوانی، تلاوت اياتی از قرآن کريم به عنوان اختتاميه طرح همگانی ختم کلام ا.. مجيد و اهداء هدايا و لوح تقدير به قاريان قرآن و فعالان فرهنگی حسن ختام اين جشن بزرگ بود . 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار