نخستین مدرسه سبز استان البرز در چهار طبقه احداث می‌شود

محمد دلاوریان در خصوص مراحل دنبال شده برای ساخت نخستین مدرسه سبز استان البرز که قرار است در خیابان مطهری شهر کرج و در مجاورت ساختمان اداره آموزش و پرورش ناحیه سه احداث شود، اظهار کرد: طراحی این مجموعه خوشبختانه دنبال شده است و در ادامه باید برای پیاده سازی مراحل ساخت آن اقدام شود.
کد خبر: ۸۰۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 17 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه برای تزریق بودجه و آغاز مراحل اجرایی در سال آتی اقدامات لازم صورت می گیرد، بیان کرد: بر اساس پیش بینی و مطالعات مشاور، حدود ۷ تا ۸ میلیارد تومان بودجه برای ساخت آن نیاز است.

وی با بیان اینکه در طراحی ساختمان نخستین مدرسه سبز استان معماری ایرانی - اسلامی لحاظ می شود، گفت: طراحی و معماری این مدرسه از دیگر مدارس استان متفاوت خواهد بود.

دلاوریان با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی پاک در نخستین مدرسه سبز استان البرز، افزود: برای تامین بیش از ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز مدرسه از سیستم های گرمایشی برگرفته از سلول خورشیدی و یا از آبگرمکن خورشیدی برای فراهم کردن آب گرم استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای سیستم های گرمایشی و سرمایشی از سیستم های هوشمند استفاده می شود، گفت: این سیستم ها به طور اتوماتیک جلوی مصرف سوخت اضافی را می گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به استفاده از در و پنجره های دوجداره در مدرسه سبز، گفت: دیواره ها و سقف های کلاس ها نیز عایق حرارتی خواهد شد تا از هدر رفتن سرما و گرما جلوگیری شود.

دلاوریان به رویکرد استفاده از بام و دیوار سبز در مدارس سبز اشاره کرد و گفت: در بحث بهینه سازی مصرف آب نیز از روش تسویه آب استفاده کرده و مجدد برای شستشو و یا آبیاری فضای سبزمدرسه بکار برده می شود، از طرفی تدوین و بکارگیری روش های پسماند برای مواردی مانند کاغذهای مصرفی و غیره نیز مدنظر است.

وی با بیان اینکه در بحث سیستم های آموزشی مدارس سبز مواردی از جمله دسترسی به شبکه ها و هوشمندسازی کلاس های درس اجرایی خواهد شد، افزود: استفاده از سیستم های غیرفعال مانند گلخانه نیز مورد توجه است و پلان و نقشه این مجموعه ها با توجه به نیازهای اقلیمی آن طراحی می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در خصوص مشخصات نخستین مدرسه سبز استان البرز که متراژ زمین آن شش هزار و۵۰۰ مترمربع است، گفت: متراژ محوطه سازی آن نیز دو هزار و ۵۰۰ مترمربع است و این مدرسه قرار است با لحاظ کردن زیرزمین آن در چهار طبقه احداث شود.

دلاوریان با بیان اینکه در این مدرسه دو مقطع تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم را خواهیم داشت، گفت: این مدرسه ۱۸ کلاس درس دارد و برای هر مقطع تحصیلی ۹ کلاس درس لحاظ شده است.

وی در بخش دیگری در خصوص اینکه آیا احداث مدارس سبز در دیگر استان های کشور نیز مانند البرز پیش رفته و دنبال می شود، گفت: خوشبختانه  استان البرز در پیاده سازی این رویکرد و هدف مهم پیش قدم شده است و دلیلش این است که در سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص احداث مدارس سبز بحث ها و تبادل نظرهایی داشتیم و قرار شد برخی استان ها به صورت پایلوت اجرا کننده این طرح باشند که استان البرز از جمله این استان ها بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار