افتتاح پالایشگاه قطران زرند

مدیرعامل مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند گفت : برای راه اندازی این پالایشگاه که برای 60 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرد، یک میلیون و 300 هزار دلار و 33 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد .
کد خبر: ۷۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 19 August 2015
افتتاح پالایشگاه قطران زرند ، چرخه فرآوری ذغال سنگ را در استان کرمان تکمیل کرد . 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این پالایشگاه که امروز با حضور آقای کرباسیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افتتاح شد ، دومین پالایشگاه قطران در کشور است و 11 محصول جانبی از کک و ذغال سنگ تولید می کند.

مدیرعامل مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند گفت : برای راه اندازی این پالایشگاه که برای 60 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرد، یک میلیون و 300 هزار دلار و 33 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد .

آقای متصدی ظرفیت نهایی پالایشگاه قطران را تولید 30 هزار تن محصول جانبی ذغال سنگ در سال برشمرد و افزود : این پالایشگاه با دو سوم ظرفیت کار خود را شروع کرده است و بزودی به ظرفیت نهایی می رسد .

وی گفت : مهمترین محصولات تولیدی این پالایشگاه نفتالین صنعتی، انواع روغن قطران مانند کربولیک اویل و واش اویل ، قیر صنعتی و فنل خام است.

معاون وزیر صنعت و معدن در حاشیه مراسم آغاز بهره برداری از این طرح صنعتی به خبرنگار ما گفت : تکمیل زنجیره فرآوری ذغال سنگ در استان کرمان یکی از دغدغه های این وزارتخانه بود و خوشحالیم توانستیم به این هدف دست پیدا کنیم .

آقای کرباسیان افزود : برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به فکر استفاده از تمام ظرفیتهای اشتغالزایی و ثروت آفرینی در کشور باشیم و برای جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای آنها تلاش کنیم. 

زنجیره فرآوری ذغال سنگ شامل تولید کنستانتره ، کک سازی ، پالایشگاه گاز و نهایتا پالایشگاه قطران است که تمام این واحدها در زرند ایجاد شده است. 

سرمایه گذار مجتمع کک سازی و پالایشگاه قطران زرند ، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است . 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار