خسارت آفت مگس زیتون در استان کمتر از ۴ درصد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین: خسارت آفت مگس زیتون در باغات زیتون استان به کمتر از ۴ درصد رسیده است .
کد خبر: ۷۸۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 13 October 2019

خسارت آفت مگس زیتون در استان کمتر از ۴ درصد

به گزارش تابناک قزوین مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه پدافندغیر عامل سازمان  که با حضور اعضا برگزارشد افزود : امسال مبارزه با آفت مگس زیتون  درسطح ۴۵۰۰ هکتار انجام شده و نسبت به سال گذشته (۱۹۳۷ هکتار ) بیش از ۲ برابر افزایش یافته و خسارت به کمتر از ۴ درصد رسیده است .

 وی اظهار داشت : مبارزه با آفت مگس زیتون طی چندین سال در سطح ۴۸ روستای زیتون خیز بخش طارم سفلی شهرستان قزوین  انجام‌ شده است  .

 اسماعیلی گفت : مبارزه با این آفت همگانی طی چندین سال گذشته با جدیت و تلاش مضاعف کارشناسان  بخش اجرا ، تحقیقات ، ترویج سازمان جهاد کشاورزی انجام شده و لازم است  کلیه دستگاههای اجرایی در مبارزه و کنترل این آفت مشارکت کنند .

معاون بهبود تولیدات  گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد : موفقیت در کنترل و مبارزه با آفت مگس زیتون تنها با مشارکت گسترده  باغداران و همچنین احساس مسوولیت کلیه بهره برداران امکان پذیر  است.

اسماعیلی افزود : برداشت زیتون از باغات آغاز شده و پیش بینی می شود امسال بیش از  ۲۷هزار تن محصول برداشت شود که از این میزان  ۶۰ درصد زیتون کنسروی و ۴۰ درصد بصورت روغنی برداشت می شود .

وی  پیش بینی کرد :  امسال بیش از ۲ هزار تن روغن زیتون در استان تولید شود.

اسماعیلی بر لزوم مشارکت بیشتر باغداران درمبارزه و کنترل آفت مگس زیتون تاکید کرد .

گفتنی است ؛ درادامه این جلسه رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان  قزوین در خصوص اقدامات انجام شده در کنترل ومبارزه با آفت مگس زیتون گزارشی ارایه  کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار