عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

لزوم افزایش سهم مردم از حمل و نقل عمومی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سال 1404 در حوزه حمل‌ و نقل عمومی باید سهم استفاده مردم شهر مشهد از حمل و نقل عمومی به 70 درصد برسد.
کد خبر: ۷۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 17 August 2015
حسن قدیری طرقی در جلسه مشترک شورای شهر مشهد با شورای دانشگاه فردوسی در محل این دانشگاه اظهار کرد: سال 1404 در حوزه حمل‌ و نقل عمومی باید سهم استفاده مردم شهر مشهد از حمل و نقل عمومی به 70 درصد برسد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مردم باید از این مقدار 10 درصد از طریق مترو، 40 درصد از طریق اتوبوس و 20 درصد نیز از تاکسی استفاده کنند که این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری و اقدامات پژوهشی برای رسیدن به هدف است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس در شهر مشهد داریم که از این تعداد هزار دستگاه به دلیل مشکلات مختلف توان سرویس‌دهی به مردم را ندارند و این در حالی بوده که طبق برنامه باید 350 دستگاه اتوبوس جدید به شهر مشهد اضافه شود.

قدیری تاکید کرد: باید در این امور از ظرفیت‌های دانشگاه استفاده شود و دانشگاه فکری در ارتباط با حمل‌ونقل و ترافیک شهری مشهد داشته باشد، هم‌چنین دانشگاه فردوسی مشهد نیز طرح‌های خود را به شورای شهر و شهرداری ارائه دهد اما در حال حاضر اکثر طرح‌ها از دانشگاه صنعتی شریف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار