اکران فیلم در ۱۰ روستای قشم

با هدف رشد و اعتلای فرهنگ و هنر در میان جوانان و نوجوانان روستاهای جزیره قشم، طرح سینما سیار در ۱۰ روستای جزیره قشم اجرا می‌‍شود.
کد خبر: ۷۸۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 17 September 2019

اکران فیلم در ۱۰ روستای قشم

به گزارش تابناک کیش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اکران فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» از ابتدای مهرماه به مدت ۱۰ روز در ۲ سانس  برای روستانشینان این جزیره برنامه ریزی شده است.

علیرضا کمساری افزود: سینما سیار به ترتیب شهرهای سوزا و درگهان و روستاهای طبل، سلخ، دولاب، چاهو شرقی، باسعیدو، کوویی، رمکان و طولا خواهد

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، جوانان و نوجوانان ساکن در مناطق کمتر برخوردار جزیره قشم نیز از مزایای نمایش فیلم‌های روز سینمای ایران برخوردار شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تصریح‌کرد: سینما رسانه ای پرنفوذ و تعیین کننده است و به عنوان یکی از عناصر فرهنگی کشور می‌توان از آن در جهت ایجاد آرامش اجتماعی استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به نقش انکارناپذیر سینما در ارتقای فرهنگ عمومی، تلاش می‌شود تا به واسطه این هنر و تولید و پخش فیلم‌های موثر، آداب و روابط خوب و صحیح اجتماعی به جامعه منتقل شود.

شهرستان قشم در حال حاضر دارای ۶۷ روستاست و بنابر آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، تعداد ۹۳ هزار و ۷۹۰ نفر جمعیت روستایی این شهرستان را تشکیل می دهند. این شهرستان ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار