امید قادری در گفتگو با تابناک:

اورامانات، اولویت ثبت جهانی

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از اولویت قرار دادن ارسال پرونده اورامانات برای ثبت جهانی به یونسکو خبر داد.
کد خبر: ۷۷۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 13 August 2019

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک با اشاره به نامه درخواست استاندار کرمانشاه مبنی بر ارسال پرونده اورامانات برای ثبت جهانی و دستور رئیس جمهور، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای آثار بسیاری برای ثبت جهانی است و همین تنوع آثار باعث ایجاد رقابت بین استان‌های مختلف شده است.

وی افزود: حدود ۱۶ استان پرونده تشکیل داده اند و ما نیز با توجه به اینکه از استان‌های دیگر، عقب مانده بودیم، مطالعات خود را برروی پرونده اورامانات ۶ ماهه تکمیل و به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کردیم.

قادری با تاکید بر اینکه همه مسئولین استان کرمانشاه، استاندار و نماینده اورامانات و مسئولین استان کردستان پیگیر این مسئله هستند، افزود: با توجه به دستور واضح رئیس جمهور مبنی بر اینکه اقدام شود، اکنون قاعدتاً میراث فرهنگی کشور باید پرونده اورامانات را برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال کند و ما پیگیر این موضوع هستیم.

ایشان با بیان اینکه ما نباید این فرصت را از دست بدهیم، عنوان کرد: ۶ روستا تا به امروز به ثبت ملی رسیده و ۶ روستای دیگر نیز تا پایان هفته ثبت می‌شوند.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در پایان ضمن اشاره به ثبت پایتخت نوروز، رویداد ۲۰۲۰ و ثبت جهانی اورامانات گفت: انتقاد‌های ناروایی به این سازمان در طول این مدت می‌شد، اما ما در این مدت توانستیم کار‌های قابل توجهی برای استان انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار