کاهش دما در نواحی شمالی کشور

کد خبر: ۷۶۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 25 July 2019

سازمان هواشناسی اعلام کرد: دریای خزر در روزهای آتی شاهد بارش‌ های پراکنده که موجب کاهش دمای دو تا سه درجه‌ای در این مناطق می‌شود.

استان های گیلان، گلستان و مازندران از امروز پنج شنبه، 3 مرداد تا شنبه پیش‌ رو (۵ مرداد) شاهد بارش‌های پراکنده هستند.

 

 همچنین، شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، شمال خراسان جنوبی و رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران، مازندران و سمنان نیز طی امروز و فردا بارش های پراکنده ای را دریافت می کنند

 

فعالیت جریان های جنوبی و سامانه بارشی که از دیروز وارد کشور شده است در جنوب استان اصفهان، برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب استان سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و نیمه جنوبی فارس موجب رگبارهای شدید و پراکنده در ساعات عصرگاهی و اوایل شب می شود.

 

مناطق شرقی کشور شامل جنوب استان خراسان جنوبی و شهر زابل با وزش بادهاش شدید روبروست که طی سه روز آینده موجب کاهش دید و بروز گردوغبار در این مناطق می شود.

 

همچنین شرق دریای عمان مواج است.

 

استان های تهران، قم، البرز و مرکزی نیز در ساعات عصرگاهی با پدیده گردوغبار و وزش باد مواجه هستند.

 

سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای تهران اعلم کرد: هوای تهران طی امروز و فردا صاف تا کمی ابری و پایدار، دما نیز با کاهش یک درجه ای حداکثر به ۳۹ و حداقل به ۲۷ درجه سانتی گراد می رسد. 

 

گرم‌ترین نقطه کشور طی 24 ساعت گذشته اهواز با ۴۹ درجه و بعد از آن قم با ۴۳ درجه و خنک ترین مناطق شهرکرد و اردبیل با ۱۳ درجه سانتی گراد در وضعیت هواشناسی کشور امروز ثبت شده اند.   

 

 

سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا ساعت ظهر امروز پنجشنبه با توجه به وزش بادهای شرقی بر روی دریای عمان و تنگه هرمز دریا مواج است.

 

در ساعت بعداز ظهر امروز (پنجشنبه) و فردا (جمعه) نیز با تغییر سمت باد و وزش بادهای جنوب غربی محدوده تنگه هرمز کمی مواج پیش بینی می‌شود.

 

رفت و آمد شناورها بویژه سبک و صیادی در مناطق یاد شده با احتیاط صورت گیرد.

 

  اوایل هفته آینده نیز شرایط دریا جهت رفت و آمدهای دریایی مساعد خواهد شد.

 

در این مدت در ساعت بعد از ظهر در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال رگبار تابستانه باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

 

سازمان هواشناسی اعلام کرد: توصیه می‌شود افراد از قرارگیری در مناطق مرتفع و کوهستانی خودداری کنند.

 

  از نظر دمایی نیز ظرف سه روز آینده روند افزایش نسبی دمای هوا در هرمزگان پیش بینی می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار