کسب و کار‌های نوپا در فارس حمایت می شوند

کسب و کار‌های نوپا و استارت آپ‌های بومی استان فارس حمایت می‌شوند.
کد خبر: ۷۴۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 27 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در جلسه با نمایندگان استارت آپ‌های استان اظهار کرد: دولت برای حمایت از کسب و کار‌های نوپا طرح نوآفرین را تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، مشکلات بیمه، مالیات و جذب سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ‌هایی که در مراحل اولیه رشد هستند، رفع خواهند شد، ادامه داد: طرح نوآفرین با نام سند توسعه اقتصاد دیجیتالی باهدف تشویق و حمایت از کسب‌ و کار‌های نوپا در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات به تصویب هیات دولت رسید.

وی با اشاره به ویژگی‌های شرکت‌های تحت پوشش طرح نوآفرین، افزود: عمر شرکت‌های تحت پوشش طرح نوآفرین باید کمتر از سه سال و سرمایه و درآمد آن محدود باشد و سود شرکت بین افراد تقسیم نشود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت، واحد فناور و شرکت‌های نوپا یا استارت آپ تایید صلاحیت شده در این استان گفت: این مشاغل توانسته اند با سرمایه گذاری‌های اندک، فرصت‌های شغلی قابل توجهی را برای افراد مختلف به ویژه دانش آموختگان ایجاد کنند.

سهرابی اضافه کرد: جز با هم افزایی و تکمیل زنجیره ارزش اکوسیستم استارت آپی استان، کسب و کار‌های بومی استان رشد نخواهد کرد.

وی، خواستار تعیین نقش و وظایف بازیگران تاثیرگذار در اکوسیستم استارت آپی استان برای ساختارمند کردن زیست بوم کارآفرینی در استان شد و ادامه داد: برای تقویت اکوسیستم کارآفرینی باید نقشه راه مشخص باشد و نبود بانک اطلاعاتی به روز در حوزه شرکت‌ها با بیس ارتباطات و فناوری اطلاعات تهدید مهمی برای برنامه ریزی بلند مدت است.

سهرابی، یکی از مهمترین دغدغه‌های مطرح شده توسط استارت آپ‌ها در این جلسه را موضوع آموزش و مشاوره‌های تخصصی برای ادامه راه استارت آپ‌های جوان اعلام و ابراز امیدواری کرد که با راه حل‌های ارائه شده در این جلسه این مشکل به زودی برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار