مدير كل استاندارد يزد:

استاندارد مرز تعیین کم‌فروشی است

مدير كل استاندارد استان يزد با تاكيد بر اين كه استاندارد مرز تعیین کم فروشی است، عدم رعایت و اهمیت ندادن به اين موضوع را عامل بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری به جامعه دانست.
کد خبر: ۷۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 09 August 2015
به گزارش تابناک یزد،"محمدحسين ماجدي" در سفر به ابركوه و در ديدار با امام جمعه اين شهرستان با بيان اين مطلب، تصريح كرد: طبق ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری با کیفیتی پایین‌تر از حد استاندارد و یا بدون علامت استاندارد، ممنوع است.

وي با اشاره به پتانسيل خوب شهرستان ابركوه در توليد شن و ماسه‌‌های طبیعی و کوهی بسیار خوب، اظهار كرد: متاسفانه آن گونه که از ظواهر امر بر می‌آید، فروش تولیدکنندگان شن و ماسه شهرستان زیان‌ده است که این موضوع به وجود اختلافات داخلی و عرضه با قیمت پایین‌تر از حد مجاز و مرسوم بازار باز مي‌گردد.

ماجدي با تاكيد بر اهميت استفاده از مصالح ساختماني استاندارد در امر ساختمان‌سازي، خطر ساختمان‌هایی که در اجرا و ساخت آنها از مصالح غیر استاندارد استفاده مي‌شود را يادآور شد و گفت: واحدهای تولیدی شن و ماسه و بتن آماده فاقد استاندارد ملی بايد از هرگونه تولید انبوه و ارائه محصول به بازار مصرف جداً پرهیز كنند.

وي خاطرنشان كرد: البته بررسي‌هاي صورت گرفته، کیفیت مصالح مذکور در شهرستان ابرکوه را خوب نشان مي‌دهد ولی تولیدکنندگان مرتبط بايد هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ علامت استاندارد اقدام كنند تا اسباب اطمینان خاطر برای مردم فراهم شود.

مدیر کل استاندارد در ادامه با اشاره به مهلت 15 روزه براي دريافت مهر استاندارد از سوي تولیدکنندگان فاقد نشان استاندارد ملی، عنوان كرد: در صورت عدم مراجعه با افراد خاطی طبق مقررات برخورد خواهد شد و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد تا مردم از خرید این گونه کالاها خودداری كنند.

ماجدي در پايان نيز از آمادگي تمام امکانات و کارشناسان مرتبط با اين موضوع در اداره کل استاندارد استان خبر داد و گفت: البته تمام اين امور به صورت مجازی قابل انجام است ولی در صورت لزوم نيز حاضر هستيم كه نماینده‌ای را جهت ساماندهی امور استاندارد در شهرستان ابرکوه مستقر كنيم.

حجت السلام "سيد محمد حسيني" امام جمعه شهرستان ابركوه هم در اين ديدار بر سرعت بخشیدن به فرایند استانداردسازی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط تولید کنندگان و همچنین همکاری با آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون وسایل سنجش با انجام بسترسازي از سوي اين نهاد را مورد تاكيد قرار داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار