فارس در ردیف استان های پر مصرف عکسبرداری پزشکی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: استفاده بی رویه از عکسبرداری پزشکی همچنین هزینه اضافی به سبد سلامت خانوار تحمیل می کند ، در حال حاضر استان فارس با 21 دستگاه فعال ام آر آی در ردیف استان های پر مصرف عکسبرداری پزشکی است.
کد خبر: ۷۳۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 10 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر علی بهادر روز چهارشنبه افزود: پزشکان و بیماران باید یک لحظه بیاندیشند که چرا ما باید این همه در مراکز درمانی و بیمارستانی تقاضا و اصرار از طرف بیماران برای عکسبرداری پزشکی داریم، در حالی که تشعشعات ناشی از این عکسبردای ها قطعا برای سلامتی مضر است.
وی با بیان اینکه اصرار بی مورد و بی رویه بیماران برای نوشتن ام آر آی ، سی تی اسکن ، سونوگرافی و رادیولوژی گاه موجب می شود پزشکان به ستوه آیند و دست به تجویز بزنند گفت: بیماران نباید پزشکان را تحت فشار قرار دهند و از حتما از آنها بخواهند که عکسبرداری پزشکی برای آنان تجویز کنند ، تشخیص بیماری در اغلب اوقات نیاز به عکسبرداری ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از استانداردهای موجود دراین عرصه بسیار فاصله داریم ادامه داد:مواردی مشاهده شده که از یک بیمار در چندین نوبت در یک ماه عکسبرداری پزشکی شده است ، این عکسبرداری ها به ویژه برای مادران باردار عواقب پزشکی به همراه دارد.
بهادر با بیان اینکه سونوگرافی برای نوزادان عوارض به دنبال دارد گفت: مادران باردار باید دراین زمینه بیشتر دقت کنند و به راحتی خود را در معرض تشعشعات عکسبرداری قرار ندهند .
وی اضافه کرد: فشار برای استفاده بیشتر از دستگاه های ام آر آی و سی تی اسکن موجب شده است تا عمر این دستگاه ها کوتاه شود و آنها در معرض استهلاک قرار گیرند ، این دستگاهها سرمایه اجتماع است و نباید آن را در معرض نابودی قرار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: استفاده بی رویه از عکسبرداری پزشکی همچنین هزینه اضافی به سبد سلامت خانوار تحمیل می کند ، در حال حاضر استان فارس با 21 دستگاه فعال ام آر آی در ردیف استان های پر مصرف عکسبرداری پزشکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار