ورود سامانه بارشی جدیدی به فارس

مدیر کل هواشناسی فارس گفت: با ورود سامانه بارشی جدیدی به این استان از اواخر امروز (شنبه) دهم فروردین ماه جاری، شاهد بارندگی قابل توجهی در نقاط مختلف استان فارس خواهیم بود.
کد خبر: ۷۲۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 30 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مسعود دهملایی،افزود: این سامانه بارشی فعال تا اوایل سه شنبه سیزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت و باعث ناپایداری هایی به شکل وزش باد شدید، بارش باران و تگرگ، مه (به ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه ها) و در برخی ساعت ها رگبار و رعد و برق خواهد شد.
وی ادامه داد: شدت فعالیت سامانه از اواخر یکشنبه تا صبح سه شنبه و بیشتر در نیمه شمالی و غربی است و با توجه به رگباری بودن عمده بارش های فصلی، خطر آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها به طور موقت وجود دارد.
او اظهار داشت: در روز چهارشنبه نیز در استان به ویژه در نواحی جنوبی و مرکزی شاهد رگبار و رعد و برق پراکنده، پنجشنبه در نواحی شمالی، غربی، مرکزی و جنوب غرب استان شاهد رگبار پراکنده و در روز جمعه 16 فروردین ماه جاری نیز شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق و در برخی نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.
مدیر کل هواشناسی فارس تصریح کرد: لذا به دلیل شدت و میزان قابل ملاحظه بارش ها و به دنبال آن آبگرفتگی و سیلاب، توصیه می شود که تمهیدات لازم جهت کاهش خسارت های احتمالی اندیشیده شود.
دهملایی، به شهروندان و مسافران نیز توصیه کرد که از توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری کنند.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار