بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در سال آینده 86 درصد رشد می‌یابد

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: در سال 96 بودجه پارک علم و فناوری 200 درصد افزایش یافت و امسال نیز این بودجه رشد داشته و برای سال آینده نیز افزایش 86 درصدی پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۷۲۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 05 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حسن حیدری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراکز پارک علم و فناوری زمانی ارزش پیدا می‌کند که بخشی از مشکلات جامعه را حل کرده و ارزش افزوده در اقتصاد ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون صاحبان تخصص و بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و شغل مدنظر آنها وجود ندارد و بنابراین شکافی در بازار نیروی کار وجود دارد و به همین سبب، برخی از ژن‌های برگزیده به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و برخی نیز که در داخل کشور باقی می‌مانند از وضعیت موجود ناراضی هستند.

وی افزود: علاوه بر آن هم اکنون چشم‌انداز برای اشتغال دولتی مناسب نیست و باید جوانان تشویق شوند تا برای خود شغلی ایجاد کنند.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اینک دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی سوق می‌یابند اظهار کرد: اگر 25 درصد دانشجویان به سمت کارآفرینی هدایت شوند اشتغال‌آفرینی برای سایر افراد نیز ایجاد می‌شود.

ضرورت ایجاد ثروت از فرهنگ

وی با تاکید بر اینکه از اقتصاد فرهنگ و خلاق نباید غافل شد بیان کرد: باید یک صنایع خلاق ایجاد شده و از فرهنگ، ثروت ایجاد شود تا در این صورت فرهنگ حفظ شده و به آن ارزش و بها داده شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از برگزاری جشنواره شهر خلاق با همکاری شهرداری ارومیه خبر داد و افزود: در این جشنواره، فرد ایده‌های خود را ارائه داده و شهرداری ارومیه نیز برای پیاده‌سازی ایده‌ها اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به ایجاد مراکز نوآور و مراکز رشد در شهرستان‌های استان تصریح کرد: مراکز رشد و نوآور در خوی، مهاباد و ماکو ایجاد می‌شود.

حیدری در ادامه اظهار کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از پایان‌نامه‌های دانشجویی، با احساس نیازهای فناوری حمایت می‌کند.

اخذ ردیف بودجه مستقل برای پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در سال 95 برای پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی ردیف بودجه مستقل اخذ کرده است گفت: در سال 96 بودجه پارک علم و فناوری 200 درصد افزایش یافت و امسال نیز این بودجه رشد داشته و برای سال آینده نیز افزایش 86 درصدی پیش‌بینی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌‌غربی با اشاره به اینکه امسال مبلغ 9 میلیارد تومان بودجه به پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اختصاص یافت تصریح کرد: در این رابطه مبلغ 6 میلیارد تومان آن در سال آینده و سه میلیارد تومان نیز در سال 99 تخصیص می‌یابد تا کارهای عمرانی سریع‌تر پیش برود.

وی در ادامه افزود: تا اول اسفند امسال میزان درخواست ثبت اختراع نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته و حمایت مالی پارک نیز نسبت به سال گذشته روند رشد را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار