مدیرکل حفاظت محیط زیست:

گسترش فضای سبز در کاهش ریزگردها در شهر قم بسیار موثر است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: گسترش فضای سبز در سطح شهر، ایجاد کمربند سبز پیرامون شهر و احیای جنگل های کویری در استان، در کاهش ریزگردها و آلودگی های زیست محیطی بسیار موثر است.
کد خبر: ۷۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 05 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در گفت و گویی با اشاره به برخی معضلات و چالش های زیست محیطی استان اظهار داشت: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین معضلات زیست محیطی قم، گرد و غبار و ریزگردها است که متاسفانه به دلیل خشکسالی ها، قطع حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه ها و واحدهای آلاینده پیرامون شهر قم ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود دریاچه نمک و دشت مسیله در شرق، سنگ کوبی ها و نخاله های ساختمانی در غرب و کوره های آجرپزی در جنوب استان قم به عنوان برخی کانون های تولید گرد و غبار و ریزگردها، خاطرنشان کرد: متاسفانه سلامت عمومی مردم در استانها و کانون های جمعیتی در مرکز کشور توسط این ریزگردها در معرض خطر قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: به طور حتم همدلی، همکاری و هماهنگی تمامی مسوولان در سطح ملی و استانی و برنامه ریزی روشن و مشخص و تامین امکانات و اعتبارات لازم در جهت رفع مشکلات و معضلات زیست محیطی در استان قم به ویژه برطرف کردن بحران دریاچه نمک و دشت مسیله که با جدیت در دستور کار قرار گرفته است، بسیار مهم و ضروری می باشد.

وی بر ضرورت گسترش فضای سبز به صورت محله ای و منطقه ای و کمربند سبز پیرامون شهر قم و همچنین بهسازی و احیای جنگل های کویری در شرق و جنوب استان تاکید کرد و گفت: گسترش فضای سبز علاوه بر تثبیت خاک و جلوگیری از گسترش بیابان ها و بروز پدیده ریزگردها، می تواند در تلطیف و پالایش هوا و کاهش آلودگی ها نیز بسیار موثر باشد.

دانیالی در پایان با بیان اینکه ظرفیت های زیست محیطی به لحاظ طبیعی و انسان ساخت در استان قم همچنان ناشناخته مانده است، ابراز امیدواری کرد: با تعامل و مشارکت همه دستگاههای اجرایی و حضور موثر اقشار مختلف مردم بتوانیم برای رسیدن به سطح مطلوبی از مولفه ها و شاخصه های زیست محیطی در حد شان و جایگاه علمی و معنوی این خطه مقدس گام های مثبت و موثری برداریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار