90 درصد از سطح مازندران عرصه منابع طبیعی است

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: حدود 90درصد از سطح استان مازندران عرصه منابع طبیعی است و از این رو باید بیشترین فعالیت‌های ما در این حوزه باشد.
کد خبر: ۷۲۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳ 05 March 2019

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: حدود 90درصد از سطح استان مازندران عرصه منابع طبیعی است و از این رو باید بیشترین فعالیت‌های ما در این حوزه باشد.
اسماعیل مختارپور در جشنواره انسان، هنر و طبیعت در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه متوسط بارش در کشور کمتر از 200میلیمتر و پایین‌تر از میانگین جهانی است، به وجود بحران آب در کشور به دلایل جغرافیایی اشاره کرد و افزود: اما ایرانیان از دیربار با مدیریت آب همچون حفر قنات و ساخت‌وساز متناسب با شرایط جغرافیایی کشور سعی در حل و مدیریت این امر داشته‌اند.

وی با اشاره به شرایط کم بارانی کشور، افزود: استان مازندران دارای دو موهبت جنگل و دریا و متوسط بارندگی آن با متوسط دنیا همخوان است، هر چند در این استان نیز شهرهای حاشیه کویر با بارش کم وجود دارد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-ساری با اشاره به بحران آب، گرمایش زمین، فرسایش رسوب، سیل، از جمله اقدامات در کاهش این بحران‌ها را اقدامات آبخیزداری عنوان کرد و با اشاره به اعتبار 700 میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی برای این حوزه در کل کشور، گفت: با وجود اینکه بحران در مازندران کمتر است اما اعتباری حدود 20 میلیارد تومان به اداره کل ساری رسیده است و فعالیت‌های خوبی در حوزه تقویت آبخوان‌ها، کنترل سیلاب‌ها، کاهش رسوب خاک انجام شده که امیدواریم با تداوم این اعتبار، به شرایط مطلوب برسیم.

مختارپور در پایان با اشاره به مساحت صدهزار هکتاری جنگل و 600 هزار هکتاری مراتع در استان مازندران، گفت: حدود 90درصد از سطح استان مازندران عرصه منابع طبیعی است و از این رو باید بیشترین فعالیت‌های ما در این حوزه باشد و بر اساس کارکرد این حوزه می‌توان بقیه فعالیت‌ها را گسترش داد و موفقیت در این عرصه نیز نیازمند مشارکت آحاد مردم است.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار