وضعیت ذخایر خون فارس بحرانیست

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان فارس با تصریح اینکه ذخایر خونی گروه‌های آ مثبت و او منفی، در فارس بحرانی است، از دارندگان این گروه خونی برای اهدا خون دعوت کرد.
کد خبر: ۷۱۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 06 February 2019

ترابی مدیرکل انتقال خون فارس اظهار کرد: با توجه به سرد شدن هوا و کاهش مراجعه اهدا کنندگان و نیاز مستمر بیماران استان به خون و فرآورده‌های خونی بخصوص پلاکت و کاهش گروه‌های خونی O منفی و A مثبت به جز ب منفی از مردم برای اهدای خون دعوت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مراکز خون گیری آماده مشارکت مردم برای این کار خداپسندانه هستند، اظهار کرد: انتقال خون فارس به صورت هفتگی نیازمند ۷۰۰ واحد خون است که بتواند از آن‌ها پلاکت، پلاسما و دیگر فرآورده‌های خونی را فراهم کند.

 

ترابی اضافه کرد: بیماران صعب العلاج، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیماری‌های خاص با مشکلات انعقادی در همه گروه‌های خونی نیازمند فرآورده‌های پلاکت و پلاسما هستند.

 

مدیرکل انتقال خون فارس افزود: مراکز خون گیری مرحوم دکتر حق شناس واقع در میدان نمازی و قوامی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب آماده خون گیری است.

 

فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی وعروقی، پر مصرف کننده‌ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار