میزان استفاده مردم از قطار و سرعت قطارهای فارس چقدر است؟

مدیر کل راه آهن استان فارس گفت: متوسط ضریب اشغال قطارهای خروجی از ایستگاه راه آهن این استان در مسیرهای شیراز - مشهد، شیراز - تهران و بالعکس در 9 ماه سال 97 بیش از 90 درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 بیانگر 17درصد افزایش است.
کد خبر: ۷۰۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 24 January 2019

ولدی، علت این افزایش را مناسب ‌سازی ساعت حرکت قطارها، رایزنی و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها برای استفاده از خدمات ریلی، مناسب بودن قیمت بلیت قطار برای اقشار مختلف جامعه و همچنین حمایت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ ریلی بیان کرد.

میانگین سرعت قطارهای فارس 130کیلومتر است

وی، در مورد میزان سرعت قطارهای فارس گفت: در حال حاضر میانگین سرعت قطارهای فارس در بیش از 92 درصد مسیرها 120 و 140 کیلومتر بر ساعت است و از آنجا که کاهش مدت زمان سفر یکی از خواسته های مردم است، همچنان پیگیر افزایش سرعت و کاهش مدت زمان سفر هستیم و تا کنون در هر 2 مورد اقدامات خوبی انجام شده است.

این مقام مسئول در ریشه یابی چرایی طولانی بودن مدت زمان سفر قطارهای شیراز - تهران بیان داشت: طول خطوط ریلی شیراز به تهران حدود 1075 کیلومتر است و این درحالی است که طول جاده ارتباطی بین این 2 شهر 900 کیلومتر است و مسیر ریلی، 175کیلومتر طولانی تر از مسیر جاده ای است که علت عمده آن پوشش مراکز مهم صنعتی در برخی از شهرها و عوارض طبیعی است.

وی ادامه داد: وجود 52 ایستگاه در مسیر ریلی شیراز - تهران به دلیل رعایت قوانین و مسایل فنی و امکان سوار و پیاده شدن مسافران در بیش از 10 ایستگاه از نقاط قوت سفرهای ریلی است که البته بخشی از افزایش زمان سفر نیز به آن مربوط می شود.ولدی تاکید کرد: برای کاهش مدت زمان سفر با قطار، مولفه های دیگری از جمله کیفیت و ایمنی سفر نیز مهم است که این موارد هم باید مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار