مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:

انجام طرح ایمن سازی غیر سازه ای ادارات استان در ساختمان مدیریت بحران استانداری

مدیر کل مدیریت بحران استان طی بیانیه ای اعلام کرد: ساختمان مدیریت بحران استانداری قزوین، پیشگام در طرح ایمن سازی غیر سازه ای ادارات استان است.
کد خبر: ۷۰۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 14 January 2019

 

 

به گزارش تابناک قزوین ، قدرت اله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان دراین حوزه اذعان کرد: جلوگیری از سقوط اشیاء و اجزای غیر سازه ای ساختمانها بوسیله محکم کردن آنها به دیوارها و سقفهاست که با عنوان ایمن سازی غیر سازه ای شناخته میشود، یکی از راهکارهای کاهش خسارات و تلفات در زلزله می باشد.

این مسئول افزود: علی رغم سهولت و کم هزینه بودن این طرح، و کارایی بالای آن در کاهش خسارات وارده در زمان زلزله، متاسفانه مورد سهل انگاری قرار گرفته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اظهار داشت: متاسفانه درتجربیات تلخ گذشته، شاهد وارد آمدن خسارات و تلفات قابل توجهی در رابطه با سقوط اشیاء در هنگام زمین لرزه بوده ایم که کشته شدن 6 تن از دانش آموزان یک مدرسه شبانه روزی در شهر بم که به واسطه  واژگونی یک کتابخانه صورت گرفت نمونه ای از آن است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ایمن سازی غیر سازه ای  در کنار ساخت و سازهای اصولی  و آموزش و فرهنگ سازی، میتواند تا حد زیادی از بروز خسارت و تلفات جلوگیری کند که در حال فراهم آوردن مقدمات انجام آن در سطح ادارات استان با نظارت اداره کل مدیریت بحران هستیم و برای اولین بار این طرح در ساختمان اداره کل مدیریت بحران انجام گرفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار