آغاز طرح ملی "غربالگری سلامت افرادی بالای ۳۰ سال" در کرمانشاه

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح ملی "غربالگری سلامت افراد بالای 30 سال در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 12 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا پور میرزا از اجرای این طرح از 22 تا 26 دیماه همزمان با هفته پرستاری در سطح کشور خبر داد وافزد: این طرح بصورت مشترک و با همکاری سه معاونت درمان، بهداشت و معاونت پرستاری وزرات بهداشت اجرا میشود.

وی افزود: در این طرح پایش سلامتی افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی در سطح بیمارستان های خصوصی و دولتی انجام میشود و دربخش دیگری از این طرح این پایش سلامت توسط معاونت بهداشتی در سطح روستاها نیز انجام میشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر یک از معاونت های وزارت بهداشت برنامه مخصوص به خود را در این طرح برعهده دارند و در این بین، معاونت پرستاری بحث پایش سلامت افراد بالای 30 سال در زمینه فشار خون بالا و اضافه وزن ( تعیین شاخص توده بدنی) را برعهده دارد.

پورمیرزا افزود: چنانچه افراد غربال شده در این طرح مشکل فشار خون بالا یا اضافه وزن داشته و نیاز به ویزیت پزشک داشته باشند، کار ویزیت آنها بصورت رایگان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب استان در زمینه بیمار ی های غیرواگیر، گفت: از جمله این بیماری‌ها فشار خون بالاست و اجرای طرح های غربالگری میتواند به شناسایی این بیماری های خفته در افراد کمک کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار