مراحل ثبت معدن در اردبیل مکانیزه شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به منظور ساماندهی و ارائه کیفی خدمات مراحل ثبت معدن در این استان مکانیزه شد.
کد خبر: ۶۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 28 July 2015

سید حامد عاملی در گفتگو با خبرنگار مهر از تهیه و تجهیز سیستم «کاراکس» در استان خبر داد و افزود: پیش از این فرد متقاضی باید به طی روال اداری و کاغذ بازی نسبت به ثبت معدن و فعالیت های معدنی اقدام می کرد.

وی افزود: با راه اندازی این سیستم مراحل ثبت فعالیت ها مکانیزه شده و متقاضی در کوتاه ترین زمان ممکن روند کاری را طی می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از دیگر اقدامات ساماندهی فعالیت معدن کاران را تشکیل کمیته فنی معدن عنوان کرد و گفت: این کمیته هر هفته تشکیل جلسه داده و فعالیت معادن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می دهد.

عاملی با اشاره به بررسی مشکلات مختلف معدن کاران در این کمیته اضافه کرد: تاکنون ۲۹۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و به ویژه تلاش بر این بوده راه فعالیت برای معدن کاران با بررسی قوانین و آیین نامه ها همواره شود.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص تعداد معادن فعال این استان و نحوه فعالیت بعد از اتمام مطالعات پهنه های معدنی تصریح کرد: ما ۶۷ معدن فعال داریم که عمدتا در حوزه مصالح ساختمانی فعالیت دارند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در طول تاریخ این استان برای اولین بار مطالعات سه پهنه معدنی آغاز شده است و این مطالعات با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

عاملی گفت: مطالعه پهنه قزل اوزن به ایمیدرو، سبلان مشگین به میتکو و باغرو به شرکت سرمایه گذاری کوثر واگذار شده و نتایج این مطالعات اساس و پایه برنامه های معدنی استان در حوزه بهره برداری و اکتشاف و ... خواهد بود.

وی تاکید کرد: این مطالعات ممکن است وضعیت فعلی بهره برداری را دچار تغییر سازد چرا که هدف از مطالعات بهره برداری بهینه و استفاده اقتصادی از ظرفیت های معدنی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه تا به امروز سرمایه گذاری در معدن به ندرت اتفاق افتاده است، گفت: سهم معدن در اقتصاد استان ناچیز است و ما با برنامه های ساماندهی به دنبال افزایش این سهم هستیم.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار