تشکیل ستاد بازسازی و احیای مسجد جامع ساری

استاندار مازندران با بیان اینکه سوختن مسجد جامع ساری قلب مردم را جریحه دار کرد , گفت : ستاد بازسازی و احیای مسجد جامع تشکیل شد .
کد خبر: ۶۲۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 14 July 2018

خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد اسلامی دیشب در پایان نشست بررسی بازسازی و بهسازی مسجد جامع ساری گفت : هدف مهم این بود که کسانی که در ارتباط با مسجد نقش و مسئولیت قانونی داشته با توجه به اهمیت جایگاه و نقش آن برای مردم تلاش کنند زیرا مردم از سوختن احساساتشان جریحه دار شده است.

وی افزود: سه کار مهم شامل اینکه اول ستاد بازسازی مسجد به ریاست استاندار تشکیل شد و مسئولان ذیربط عضو این ستاد هستند و در گام دوم، شهرداری ساری مجری بازسازی و بازآفرینی مسجد معرفی شده است.

استاندار مازندران گفت : از محل منابع ملی ، استانی، اوقاف و کمک های مردمی بازسازی مسجد انجام می شود و در ستاد بازسازی حساب بانکی افتتاح می شود تا کمک های مردمی جمع آوری شود.

اسلامی افزود : به این جمع بندی رسیدیم که ساختار جدید و سازه جدید جایگزین سقف چوبی مسجد شود و سیستم پیشرفته گرمایشی و سرمایشی و اطفای حریق برای مسجد و حوزه علمیه پیش بینی شده است.

وی گفت: هیئت امنای مسجد موظف شدند یک مدیر را تعیین کنند و باید شرح وظایف هیئت امنا و مدیر مشخص شود و فرد مسئول در برابر اقدامات پاسخگو باشد.

اسلامی ادامه داد : با مدیریت معاون عمرانی استاندار مقرر شد، اماکن مشابه در سطح استان شناسایی و بازنگری صورت گیرد تا نارسایی های ایمنی را احصا کنیم و به دست اندرکاران و متولیان برای مدیریت و رفع مشکلات مسائل ابلاغ شود.

مسجد تاریخی و ثبت ملی شده جامع ساری شامگاه پنجشنبه براثر اتصالی سیم برق در آتش سوخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار