صنعت گردشگری؛ از مصادیق اقتصاد مقاومتی

معاون عمرانی استاندار همدان یکی از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی را صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: توسعه این صنعت سرحوله کارهای دولتی در کشور و استان است.
کد خبر: ۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲ 19 February 2015

معاون عمرانی استاندار همدان یکی از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی را صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: توسعه این صنعت سرحوله کارهای دولتی در کشور و استان است.

به گزارش ایکنا ، محمود‌رضا عراقی، معاون عمرانی استاندار همدان سه‌شنبه، 28 بهمن در کارگروه گردشگری استان، اظهار کرد: بحث صنعت گردشگری در استان همدان، خیلی منسجم و مدون نیست و نیاز است که اهداف و برنامه های این صنعت کاملا مدون و منسجم شوند.

وی افزود: البته نباید آرمانی به این قضیه نگاه کرد، در عین حال نباید به جایگاه فعلی قانع بود و باید شجاعانه در این حوزه خواسته‌ها و اهداف خود را مطالبه کرد، کارگروه گردشگری به مرور زمان باید به یکی از پر چالش ترین کارگروه‌ها تبدیل شود همچنین باید بازخوردهای این جلسات را بررسی و ارزیابی کند و بر اساس آنها برنامه های آینده اش را انجام دهد.

عراقی ادامه داد: اصلاح وضعیت صنعت گردشگری استان، کار زمان‌بری است خوشبختانه مطالعات اولیه انجام شده و باید به‌صورت مدون در اختیارسایر نهادها و سازمانها قرار گیرد چرا که بحث گردشگری، یک بحث عام است و همه سازمان‌ها باید در بهبود آن کمک کنند و وظایف مربوط به حوزه خود را انجام دهند.

معاون استاندار همدان اظهار کرد: مطالعات اولیه صورت گرفته می‌تواند دست‌مایه کارها و اصلاحات در آینده باشد و به وسیله آن وضعیت موجود تحلیل و چشم انداز برنامه‌های آینده ترسیم شود.

وی با بیان اینکه استراتژی اصلی استانداری توسعه صنعت گردشگری در استان است، اضافه کرد: گردشگری امری است کیفی و کمی کردن آن کار سختی است همچنین انجام کارهای نرم افزاری نسبت به کارهای سخت افزاری بسیار سخت تر بوده بنابراین همه سازمانها و ارگانها باید در این امر کمک و همکاری لازم را داشته باشند به ویژه شورای شهر در این زمینه بسیار مؤثر می‌تواند عمل کند.

محمدرضا بیاناتی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان نیز اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز، 85 درصد از برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به این زمان انجام شده و همدان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

وی عنوان کرد: در هفته آخر اسفند، تمامی حفاری‌ها متوقف خواهد شد، در ساختمان فرهنگی ـ هنری عین القضات نیز دو ستاد استقبال و ستاد نوروزی تشکیل شده همچنین کتاب آداب مسافرت چاپ شده است.

بیاناتی به برنامه‌های اجرا شده در حوزه گردشگری در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و افزود: 8 هزار و 390 برنامه رادیویی و 8 هزار و 276 دقیقه برنامه تلویزیونی در زمینه معرفی استان همدان و جذب گردشگر، تهیه و پخش شده همچنین 400 بنر خوش‌آمدگویی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی تهیه شده و به علت همزمانی با ایام فاطمیه، کتاب و لوح فشرده با عنوان بانوی آسمانی تهیه شده و قرار است در ایام نوروز توزیع شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار