100 iهکتار از جنگل های جهرم طعمه حریق شد

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه‌ی جهرم اعلام کرد که براثر آتش‌سوزی اخیر در ارتفاعات سیاهدان این شهرستان بالغ بر 100 هکتار عرصه‌های جنگلی طبیعی سوخت.
کد خبر: ۶۲۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 18 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی‌رضا صحرائیان افزود: بر اساس اطلاعات اولیه در پی آتش‌سوزی چند روز اخیر در منطقه تنگاب جهرم متأسفانه حدود یکصد هکتار از مراتع و جنگل‌های ارتفاعات سیاهدان این منطقه در آتش سوخت.
وی افزود: جهت اطفای این حریق هشتاد نفر نیرو از امدادگران، بسیجیان، کوهنوردان، دوستداران طبیعت، پرسنل منابع طبیعی و اهالی منطقه به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و بالگرد دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز ۱۸ سورتی پرواز برای اعزام نیرو به ارتفاعات انجام داد.

صحرائیان با اشاره به این‌که آتش‌سوزی، بیش از ۱۲ ساعت طول کشید، خاطرنشان کرد: برای کنترل و خاموش‌کردن این آتش نیروهایی از شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت جهت کمک در منطقه حضور پیدا کردند.

صحراییان با قدردانی از تلاش مردم و مسئولان در مهار آتش، گفت: اگر همت و اقدام شبانه‌روزی افراد حاضر نبود بیش از دو هزار هکتار پوشش گیاهی این منطقه در آتش می‌سوخت.

وی با اشاره به این‌که متهمان این آتش‌سوزی شناسایی و به دادگستری معرفی شده‌اند، گفت: این پرونده به جد در حال پیگیری است و و با متخلفان به شدت و طبق قانون با برخورد می‌شود.

فرماندار جهرم با بیان این‌که کارگروه پیشگیری از وقوع حوادث در جهرم به زودی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: از ۱۷ نفر از کوهنوردان، حامیان محیط زیست و دوستداران منابع طبیعی که در عملیات اطفای آتش‌سوزی اخیر شرکت داشته‌اند، دیروز در جهرم تجلیل شد.

صحرائیان هم‌چنین از همه‌ی مردم تقاضا کرد به جهت حفظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی، از برافروختن آتش در این مناطق به شدت خودداری کنند و گفت: منابع طبیعی یک میراث است که باید برای همه‌ی نسل‌ها حفظ شود و این وقایع زخمی است که توسط انسان بر چهره طبیعت وارد می‌شود و اثرات مخرب آن به خود انسان‌ها بازخواهد گشت.

رئیس اورژانس جهرم نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در این حادثه با بالگرد ۱۱۵ جهرم، ۳ساعت و ۴۵دقیقه پرواز داشتیم.

وحید سعادتمند، با اشاره به این‌که این بالگرد، ۱۸ سورت پرواز داشته است، افزود: برای اطفای این آتش‌سوزی، ۴۰ نفر نیرو به ارتفاعات منتقل کردیم.

سعادتمند با بیان این‌که با بالگرد ۲مصدوم عشایر انتقال داده است، خاطر نشان کرد: از ۱۸ سورت پرواز ۸ سورت انتقال آب و آذوقه بوده است.

گفتنی‌ است آتش‌سوزی اخیر ۲۳ خرداد ماه جاری رخ داد که سومین آتش‌سوزی در یک ماه اخیر بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار