معارف با هنر در اذهان راسخ و ماندگار می‌شود

معارف با هنر در اذهان راسخ و ماندگار می‌شود، هنر مجموعه‌ای از آثار یا فرآیندهای ساخت انسان است، که در جهت اثر‌گذاری بر عواطف، احساسات و هوش انسانی و یا به منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶ 19 February 2015

امیر بحیرایی، مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: انسان‌ها هنر را برای تسکین خود برگزیده‌اند، چه هنرمندان و چه مخاطبان اثر هنری در هنر مایه آرامش می‌جویند.

وی با اشاره به اینکه نباید شک کرد که انقلاب به هنر نیازمند است، تصریح کرد: هنر انقلاب از آنجا که باید حامل مفاهیمی نو و قهرا ناآشنا باشد و با همه معارضه‌ها و خصومت‌هایی که هیچ انقلابی از آن مصون نیست درگیر شود و معارف نوین را در اذهان راسخ و ماندگار سازد، ناگزیر باید هنری ممتاز، فاخر و پیشرو باشد.

بحیرایی در ادامه اظهار کرد: کانون بسیج هنرمندان نهاوند در سال ۹۳ اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جشنواره فیلم مقاومت با اکران فیلم های این جشنواره در سه نقطه از شهر و بیش از 10 نقطه از توابع شهرستان کرد که این برنامه مورد استقبال چشمگیر علاقمندان قرار گرفت.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این کانون برپایی ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از خانواده های شهدا، کارگاه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله عکاسی، فیلم، شعر و داستان از جمله فعالیت های این کانون بوده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند ادامه داد: اجرای عمومی نمایش خیابانی دوره گرد و اجرا به مدت ۷ روز در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تولید نمایش خیابانی به مناسبت سالروز آزاد‌سازی خرمشهر و اجرا در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از دیگر برنامه‌های این کانون است.

بحیرایی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنری از جمله هنرهای تجسمی با موضوع عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و نمایشگاه‌های مختلف عکس از هنرمندان در مناسبت‌های مختلف سال از جمله برنامه‌های دیگر کانون است.

وی بیان کرد: این کانون تا کنون به شناسایی و جذب بیش از ۵۵۰ نفر از هنرمندان شهرستان و ساماندهی آنان در گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری و برگزاری نشست‌های صالحین اقدام کرده همچنین در مناسبت‌های ملی و مذهبی از اعضای فعال تقدیر به عمل آورده و در مراسمات مختلف اقدام به برپایی عصر شعر و خاطره کرده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند یادآور شد: کانون بسیج هنرمندان برای نخستین بار در شهرستان اقدام به شناسایی شهدای هنرمند شهرستان به تعداد ۱۵ نفر کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار