بازار دستفروشان در اردبیل داغ شد

در حالی که یک ماهی به آغاز سال نو باقی مانده بازار فعالیت دست‌فروشان گرم شده و آنها بدون رعایت حریمی سعی می‌کنند بساطشان را به هر شکل ممکن دایر کنند.
کد خبر: ۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱ 17 February 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بساط دست‌فروش‌ها در حالی این روزها گرم و داغ است که حتی تعدادی از آنها گویی با ثبت شش دانگ پیاده‌روها به نام خودشان سعی می‌کنند تا مانع از تردد عادی و سهل روزانه مردم شوند به طوری که در شهر اردبیل مسیرهای اصلی و خیابان امام مملو از دست‌فروش‌هایی است که هنوز نوروز نرسیده بساطشان را پهن کردند و به فروش انواع وسایل از لباس گرفته تا لوازم خانگی و از اسباب‌بازی گرفته تا اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال اقدام می‌کنند.
این در حالی است که شورای شهر و شهرداری تنها به شعار دادن در جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروش‌ها بسنده کردند به طوریکه در کمال بی‌توجهی مسئولان دست‌فروش‌ها پیشروی خود را به جایی رساندند که در هسته مرکزی شهر و چهارراه امام در هر طرف از مسیر پیاده‌رو که نگاه می‌کنی حضور دست‌فروش‌ها را شاهد هستیم که بی‌محابا پیاده‌روها را قبضه کردند.
اغلب شهروندان در تردد روزانه خود با این شرایط دچار مشکل شده و گلایه‌هایشان را مطرح می‌کنند در حالی که هیچ گوش شنوایی برای برخورد جدی با دست‌فروش‌ها و فعالیت غیرقانونی آنها وجود ندارد. هر چند گاهی به صورت ضربتی مسئولان و عوامل فعال در سد معبر سعی می‌کنند با این پدیده برخورد کنند اما در شرایط کنونی این برخوردها نیز به حداقل رسیده و یک فضای اسفناکی در پیاده‌روها حتی در میادین اصلی شهر را شاهد هستیم که در هر قدم ده‌ها دست‌فروش و دوره‌گرد سعی می‌کنند تا بساطشان را گرم نگه دارند و کالاهای دست چندم و بنجل خود را به فروش برسانند.
 انتظار مردم در این روزهای پایانی و پرتردد روزانه از شورا، شهرداری و عوامل دخیل در این حوزه این است که با پدیده دست‌فروشی که در اردبیل به اشکال مختلف اعم از فروش وسایل به شکل دوره‌گردی، دست‌فروش‌های وانت‌نیسان، دست‌فروشی به شکل خودرویی و یا دستی دیده می‌شود، برخورد قاطع را انجام دهند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار