آشتی دو طایفه سابکی وشهیکی بعد از گذشت ۵ سال در ریگان

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ریگان گفت: دو طایفه سابکی وشهیکی بعد از گذشت ۵ سال امروز در مراسمی در فرمانداری صلح وسازش کردند.
کد خبر: ۵۶۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱ 01 February 2018

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا غلامشاهزاده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ریگان گفت: دو طایفه سابکی وشهیکی در شهرستان ریگان طی سال های مختلف اختلافاتی در زمینه مرزهای جغرافیایی خود داشتند که امروز طی مراسمی صلح وسازش کردند .


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کدورت هایی بین این دو طایفه طی این مدت صورت گرفته بود که در بعضی از مواقع منجر به نزاع ودرگیری شده بود امروز با حضور سران طوایف این دو طایفه تمامی اختلافات برطرف شد .


معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ریگان با بیان اینکه نعمت آرامش و امنیت یکی از بزرگترین نعمت های خداوند به بندگان است، افزود: دو طایفه شهیکی و سابکی که از طوایف اصیل و ریشه دار شهرستان هستند اکنون باعث سرور است که بین این دو طایفه به صلح و صفا تبدیل شد.

غلامشاهزاده بیان داشت :در شهرستان ریگان طوایف مختلفی در کنار یکدیگر زندگی می کنند که در صلح وسازش وآرامش خاطر زندگی می نمایند .


وی افزود: تمام تلاش ما در شهرستان این است که تمامی طوایف در کنار یکدیگر با انسجام واتحادی که با یکدیگر دارند در این شهرستان زندگی کنند،اختلاف و درگیری میان طوایف می‌تواند به امنیت منطقه خدشه وارد کند و در همین راستا و با هدف تحکیم وحدت میان مردم ریگان تلاش‌هایی صورت گرفت تا زمینه صلح و سازش طوایف فراهم شود.


در شهرستان ریگان 16طایفه و60تیره در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار