امسال در سپیدان، نگین زاگرس خبری از زمستان نیست

امسال در سپیدان این نگین زاگرس خبری از زمستان وبرف وباران ویخبندان نیست وهوادارد بهاری میشود وبرخی از درختان شکوفه کرده اند وبرخی از مراتع سبز شده اند ونوید بهار را با صدای پرندگان می شود فهمید .
کد خبر: ۵۴۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 06 January 2018

تابناک فارس به نقل از مارگون:در نگین زاگرس به علت خشکسالی های چند ساله اخیر دیگر پاییزهزار رنگش خبری از باران و رگبار و رعد و برق نداشت و نه زمستان، که کم کم می رود زمستان جای خود را به بهار دهد. شهرستان سپیدان را به خاطر برف ومناطق گردشگری آن می شناسند وامسال خبری از برف وباران وزمستان نیست وبرف برای بچه های به خاطره تبدیل شده است .

 

اگر ساکن سپیدان باشید حتما میدانید که درچند سال گذشته این شهر سپید پوش می شد ولطف خداوند شامل حالمان می شد وتمامی شهر وارتفاعات از برف پائیزی وزمستان سفید سفید می شد .اما امسال در سپیدان این نگین زاگرس خبری از زمستان وبرف وباران ویخبندان نیست وهوادارد بهاری میشود وبرخی از درختان شکوفه کرده اند وبرخی از مراتع سبز شده اند ونوید بهار را با صدای پرندگان می شود فهمید .

 

دیگر دیدن صحنه های یخبندان وبارش برف زمستانی که روی زمین بنشیند و رفت و آمد عابران و خودروها را با سختی مواجه کند به خاطره ای تبدیل شده و به همین دلیل است که گاهی با بارش چند قطره باران شهروندان را حسابی سر ذوق می آورد.سرمای استخوان سوز با بارش برف سنگین که گاهی موجب تعطیلی مدارس می شد، تبدیل به زمستانی با هوای آفتابی و تقریبا گرم شده که هنوز با وجود قرار گرفتن در ماه زمستان، در بسیاری از شهرهای کشور یک دل سیر برف نباریده است.

این را نه فقط از کمبود نزولات آسمانی در فصل زمستان و هوای گرم و آفتابی زمستان بلکه از نوع لباس پوشیدن شهروندان نیز می توان حس کرد. پالتوهای زخیم، کلاه، دستکش و شال گردن برخی روزها جای خود را به لباس های بهاره داده اند. کاهش بارندگی ها در پاییز و زمستان امسال این نگرانی را در مسئولان و مردم به وجود آورده که مبادا این وضعیت، تابستانی گرم همراه با خشکسالی و بحران کم آبی را برای استان های کشورمان رقم بزند.با وجود به نیمه رسیدن دی ماه هنوز این مهمان سپید رنگ، هوای باریدن ندارد ،خیلی ها با حسرت فراوان چشم انتظار بارش برف باشند.

 

بارش برف در سپیدان بسیار حائز اهمیت است چرا که در طول سال با آب شدن برف ها، آب این رودخانه ها تامین می شود.نباریدن برف و باران در فصل زمستان، شاید مایه نگرانی جدی شهروندان بویژه کشاورزان منطقه است که دولت تدابیر پیش گیرانه ای را، برای مبارزه با خشکسالی روی دست گیرد.البته شاید خشکسالی و نیامدن باران در ظاهر و از نظر ما بلا باشد با نگاهی عمیق تر به بطن ماجرا، نشان می دهد که نباریدن باران ممکن است برای برخی نعمت باشد، برای برخی یک فرصت باشد، برای برخی امتحان باشد و برای برخی عاملی جهت افزایش ظرفیت ها.وقتی خداوند نعمات حود را ازبنده ها دریغ میدارد حتما امتحانی عظیم در پیش است وباید برای امتحان الهی آماده شویم وباید شاکرباشیم به امر الهی .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار