برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی صورت گرفت

افزایش اقدامات کنترلی دامپزشکی قزوین بر مزارع پرورش طیور صنعتی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: اقدامات بهداشتی و کنترلی این اداره‌کل برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی و باکتریایی پرندگان با افزایش مواجه بوده است.
کد خبر: ۵۴۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 02 January 2018

 وحید ابراهیم‌نژادحمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: بررسی مقایسه‌ای اقدامات صورت گرفته در مرغداری‌های صنعتی استان قزوین در قالب بازدید، نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های مختلف تشخیص بیماری‌های طیور بیانگر آن است که در 9 ماهه نخست سال جاری تعداد 69 هزار و 620 مورد بازدید، نمونه‌برداری و آزمایش از مزارع صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 95 از رشد 6.1 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: بی‌شک این اقدام در کنترل بیماری‌های طیور در استان مؤثر بوده و سبب می‌شود اداره‌کل دامپزشکی قزوین با در دست داشتن آخرین وضعیت سلامت گله‌های طیور و منطبق با سیاست‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور گام‌های محکم‌تری در ارتباط با کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مربوط با طیور در استان بردارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: بروز بیماری در طیور علاوه بر آنکه ممکن است با خسارات اقتصادی در صنعت مرغداری استان همراه باشد به دلیل مشترک بودن تعدادی از بیماری‌ها بین انسان و طیور از جنبه بهداشت عمومی و سلامت جامعه انسانی هم حائز اهمیت بالایی است.

ابراهیم‌نژادحمیدی در پایان از مسؤلان فنی – بهداشتی و همچنین مدیریت واحدها خواست به مشاهده تلفات غیرمتعارف در واحد، موضوع را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع‌رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار