ساخت کتابخانه مرکزی البرز گرفتار اعتبار

کد خبر: ۵۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۳ 26 June 2015
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرزاعلام کرد : برای ساخت کتابخانه مرکزی این استان با مشکل نبود اعتبار مواجه شده ایم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شمس الله فلاح روز چهارشنبه در یازدهمین نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان البرز، افزود: انجام این طرح به شرط تامین اعتبار شدنی است لیکن باید از منابع ملی تامین اعتبار شود.

وی با تاکید بر اینکه نبود کتابخانه مرکزی دراستان البرز یکی از مهم ترین مشکلات این بخش محسوب می شود، اظهار داشت: زمینی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به شرط تایید تامین اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده است.

فلاح، وضعیت زیرساخت های کتابخانه ای شهرستان های استان البرز را نامناسب توصیف کرد وگفت: این استان از نظر مبحث زیرساختی کتابخانه ها در ردیف 22 کشوری قرار دارد

بطوریکه در شهرستان طالقان حتی یک وجب فضای زیربنایی کتابخانه ای وجود ندارد .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز اظهار داشت: از فرمانداران شهرستان های استان می خواهیم تا به عنوان روسای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ها مجمع خیرین را راه اندازی کرده و از سوی دیگر از محل دارایی و تملک ها، بودجه ای برای تعمیر و تجهیز کتابخانه ها در نظر بگیرند.

وی سرانه کتابخوانی در استان را نسبت به تعداد کتاب و کتابخانه ها نسبتا خوب ارزیابی کرد و گفت: در بعضی از استان ها کتابخانه وجود دارد ولی کتابخوان ندارند ولی در استان البرز از لحاظ سطح مطالعاتی در رده دهم یا یازدهم کشوری هستیم.

فلاح فضای موجود کتابخانه ای در این استان را جوابگوی مردم البرز ندانست و افزود: متاسفانه فضاهای موجود کتابخانه های استان البرز استانداردهای لازم را ندارد.

مدیرکل کتابخانه های البرز با اشاره به اینکه باید نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در سطح استان البرز اهتمام داشت، گفت: در این بین دستگاه های اجرایی می توانند با اهدای کتاب های بلااستفاده خود به کتابخانه ها کمک شایانی در راستای تحقق این امر داشته باشند.

دراین نشست مسوولان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی نظرات و راهکارهای خود برای گسترش فضای کتابخانه ای و ترویج فرهنگ کتابخوانی را ارایه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار