وضعیت آسیب پذیری مساکن مردم در مازندران بررسی می شود

استاندار مازندران گفت: همزمان با وقوع حادثه از مسئولان خواسته شد تا در مازندران پایش وضعیت داشته باشند.
کد خبر: ۵۲۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 16 November 2017
به گزارش تابناک : محمد اسلامی در جمع خبرنگاران آملی اظهار کرد: یکی از تکالیف مهمی که در سال های گذشته وجود داشت مقاوم‌سازی مسکن به ویژه در مناطق روستایی بود تا در برابر حوادث آسیب‌پذیر نباشد. 
وی با اشاره به اینکه خانه های روستایی از سوی مردم به شیوه سنتی ساخته می‌شود، تصریح کرد: توانمندسازی روستائیان باید صورت بگیرد و وظیفه آن بر عهده بنیاد مسکن است. 
استاندار مازندران با بیان اینکه همزمان با وقوع حادثه از مسئولان خواسته شد تا در مازندران پایش وضعیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: از مسئولان خواسته شد اگر منزل در مازندران مقاوم‌سازی نشده است این امر در دستور کار قرار بگیرد. 
اسلامی اظهار کرد: هر ساخت و سازی در دستگاه های دولتی و غیردولتی مستلزم آئین نامه کنترل ساختمان و مباحث 21 گانه است و سازمان نظام مهندسی باید آن را کنترل کند. ساخت و سازها باید در مازندران بر اساس ضوابط و مطابق کدهای ملی با الزام قانونی انجام شود. 
به گزارش ایسنا، استاندار مازندران همچنین درباره رفع مشکلات واحدهای تولیدی مازندران اظهار کرد: مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی ناشی از عوامل گوناگون است. وی با بیان اینکه فرمانداران باید از نقاط روستایی و شهر مسائل را مرور و به وضعیت رسیدگی کنند، تصریح کرد: بازار مصرف، قابلیت مدیریت واحدهای صنعتی، مشکلات بانک ها، بیمه، دارایی و ورودی مواد اولیه از مشکلات موجود برای واحدهای صنعتی و تولیدی است. 
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید بازار مازندران و برند آن را ایجاد کرد، گفت: برای رسیدن به این امر به یک تفکر فکری و رفتاری نیاز است. 
اسلامی با اشاره به اینکه در کارخانه‌ها و صنایع در مازندران نیز همانند سایر نقاط کشور فعالیت‌هایی در حال انجام است، اظهار کرد: رسیدگی این موارد در دستور کار بوده و مصوباتی از گذشته وجود داشت که باید آنها را پیگیری کرد. 
وی افزود: با روش های قدیمی مشکلات برطرف نمی‌شود بلکه باید با ظرفیت خلاقانه و استفاده از مردم مشکلات را رفع کرد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار