بی توجهی برخی مسئولان به وظائف فرهنگی

کد خبر: ۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۴ 16 February 2015
نماینده ولی فقیه دراستان البرزوامام جمعه کرج، بزرگترین آفت و خطر برای انقلاب اسلامی را نادیده گرفتن آرمان های این انقلاب دانست.
 حجت الاسلام والمسلمین 'سید محمدمهدی حسینی همدانی' عصر یکشنبه در نخستین یادواره شهدای دانشجوی استان البرزکه درسالن اجتماعات مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، گفت: انحراف از آرمان های انقلاب در طول 20 سال اخیر یکی از طرح ها و نقشه های مهم دشمنان بوده است زیرا آنها به دنبال ایجاد فاصله بین مردم ، مسوولان و این آرمان ها هستند.
وی افزود: رمز زنده بودن انقلاب اسلامی با شعارها، اهداف اولیه، ظلم ستیزی، دشمن شناسی، زیربار زور نرفتن و داشتن استقلال است که استقلال مهمترین آرمان این انقلاب به شمار می رود.
حجت الاسلام حسینی همدانی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی درسال 57 نقطه عطف و سرآغاز دوران جدیدی درتاریخ جهان شد، این انقلاب پایان دوران تحقیراسلام بودکه استعمار غرب و ریشه های سلطه گری آن دراقصی نقاط عالم متزلزل ساخت.
وی ، پیروزی انقلاب اسلامی را سرآغاز بیداری اسلامی درجهان، دوران خودباوری و بازگشت به ارزش های دینی و اسلام ناب توصیف کرد وگفت: تصور غرب تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آن بود که معیارهایش برای دنیا دائمی است وهیچ نیرویی توانایی مقابله با آن را ندارد.
نماینده ولی فقیه دراستان البرزگفت: پیروزی انقلاب و استمرار حرکت معنوی آن در36 سال گذشته برای استکبار جهانی و زورگویان عالم این موضوع را روشن ساخت که استکباردر برابر اراده محکم و حرکت عظیم مردمی هیچ کاری نمی تواند بکند.
وی، تلاش های غرب برای مقابله با حرکت عظیم مردم درجهان اسلام به ویژه ایران را بی نتیجه دانست وادامه داد: انقلاب اسلامی علاوه برتثبیت داخلی، مبانی آن به جهان نیز صادر شده است.
امام جمعه کرج ، مبنای تمام حرکت های امام راحل (ره) را براساس آیات شریفه قرآن و روایات معصومین (ع ) توصیف کرد وافزود: این شخصیت بزرگ و معنوی، توانست انسان هایی را تربیت کند که بتوانند ضمن تغییر مسیر تاریخ ، پوزه استکبار را به خاک بمالند.
وی اضافه کرد: برخلاف تصور دشمنان، انقلاب اسلامی درعمق وجود مردم مسلمان ایران ریشه دوانده و مردم و مسوولان در حفظ آرمان های آن کوشا هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: تفکرمعنوی نظام ولایی ایران نه تنها در میان شیعیان بلکه در بین جوانان اهل سنت جهان رو به گسترش است.
به گزارش ایرنا وی افزود: اکنون حرکت جوانان اهل سنت در پیروی از ولایت فقیه در اقصی نقاط جهان مشهود است که نمود آن در بیداری اسلامی تجلی یافته است.
امام جمعه کرج نامه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکا را یک انقلاب فرهنگی توصیف کرد وگفت:این حرکت درواقع گام بزرگ تبلیغی، ترویجی و فرهنگی در استمرار راه انبیاء الهی (ع ) است.
وی، پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل مجاهدت های امام راحل (ه ) و پیروی مردم از ولایت فقیه عنوان کرد واظهار داشت: این انقلاب ریشه درآیات قرآنی دارد که البته نباید نسبت به تهدیدها و آفت ها بی اعتنا باشیم.
وی اضافه کرد: بیداری، بصیرت و مسوولیت پذیری برای تشخیص موقعیت ها از مهمترین اقدامات در مقابل آفات و دشمنان انقلاب است .
نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: بستر خیزش انقلاب اسلامی ازهیات های مذهبی و مساجد بود که دشمنان به دنبال آن هستند تا این بستر را از مردم بگیرند.
وی ادامه داد: اهداف انقلاب و آرمان درجه یک انقلاب اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است و همه ما در این مقطع به سمت این آرمان در حرکت هستیم و طراحی و برنامه ریزی ها در تمام طبقات و اقشار بایستی به سمت ایجاد تمدن بزرگ اسلامی باشد.
وی افزود: دراین تمدن، جامعه ای ایجاد می شود که تمام مسوولان آن عادل بوده و مردم آن عدل محور هستند وعادلانه زندگی می کنند.
امام جمعه کرج بیان کرد: جامعه ای پیشرفته است که عقب ماندگی علمی و فکری درآن وجود ندارد، لذا رهبرمعظم انقلاب همواره بررشد شتابان علم درکشور تاکید دارند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه با اشاره به مراسم یادواره شهدا، گفت: شهدا، زمان شناس، مسوولیت شناس و دشمن شناس بودند و به موقع عمل کردند.
وی ادامه داد: پیام شهدا این است که در مسیرمسوولیت پذیری حرکت کنیم، متاسفانه برخی مسوولان درعرصه های فرهنگی و اقتصادی به وظایف خود کم توجه هستند.
به گزارش ایرنا حسینی همدانی گفت: شهید منشاء اثرو حیات در دنیا و آخرت است و شهید با شهادتش جامعه را نورانی و بیدار می کند.
نخستین یادواره شهدای دانشجوی استان البرز به همت بسیج دانشجویی استان و با حضور پرشور خانواده های معظم شهدا، دانشجویان واساتید دانشگاه برگزار شد.
تاکنون یکصد شهید دانشجو در استان البرز شناسایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار