راه‌اندازی مهدکودک در سکونتگاه‌های غیررسمی

مدیر کل بهزیستی استان همدان از راه‌اندازی پنج مهدکودک در سکونتگاه‌های غیر رسمی با یارانه 8 میلیون تومانی خبر داد و گفـت: 20 مهد روستایی با مبلغ 2 میلیون تومان از سوی بهزیستی استان در حال تجهیز و توسعه است.
کد خبر: ۵۲۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 07 November 2017
مدیر کل بهزیستی استان همدان از راه‌اندازی پنج مهدکودک در سکونتگاه‌های غیر رسمی با یارانه 8 میلیون تومانی خبر داد و گفـت: 20 مهد روستایی با مبلغ 2 میلیون تومان از سوی بهزیستی استان در حال تجهیز و توسعه است.

به گزارش فارس؛ حمیدرضا الوند در خصوص آخرین وضعیت مهدکودک‌های زیرپوشش بهزیستی همدان اظهار کرد: در مجموع 294 مهدکودک در استان همدان فعال است که از این تعداد 165 مهدکودک شهری و 129 مهدکودک روستایی است.

وی با بیان اینکه سرویس‌گیرندگان مهدکودک‌های همدان در حال حاضر 12 هزار و 100 نفر هستند، افزود: غذای گرم برای 4 هزار کودک در مهدکودک‌های زیرپوشش بهزیستی اعم از مهدکودک‌های روستایی در سراسر شهرستان‌های استان و مهدهای حاشیه شهر در شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند در شش روز هفته با هزینه 2 هزار تومان برای هر فرد توزیع می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: هم‌ اکنون پنج مهدکودک در سکونتگاه‌های غیر رسمی با یارانه 8 میلیون تومانی در حال راه‌اندازی است و 20 مهد روستایی با مبلغ 2 میلیون تومان از سوی بهزیستی استان در حال تجهیز و توسعه است.

وی ادامه داد: یک دوره آموزشی در زمینه مهارت‌های ساخت و ساز و کار با خمیر و گل در مهدکودک‌ها برای آشنایی مربیان و مدیران مهدها در همدان در حال برگزاری است.

الوند با بیان اینکه در این دوره آموزشی در هر روز، 100 نفر از مربیان و مدیران به مدت سه روز، که دو روز آن در همدان و یک روز در شهرستان ملایر با حضور اساتیدی از تهران برگزار می‌شود در کلاس‌ها حضور دارند، خاطرنشان کرد: اهداف برگزاری این دوره آموزشی شامل افزایش خلاقیت و آفرینش‌های هنری در کودکان، ایجاد بستر و زمینه سرگرمی و بازی‌ها در کودکان، کاهش تنش‌های روانی و افزایش اعتماد به نفس است.

ویبا اشاره به اینکه در حال رتبه‌بندی مهدکودک‌‌های شهری و روستایی توسط آیین‌نامه‌های ابلاغی بازنگری شده جدید هستیم، خاطرنشان کرد: این رتبه‌بندی با هدف افزایش کیفیت خدمات‌‌دهی مهدهای کودک در سراسر استان انجام می‌شود که آیین‌نامه آن شامل 120 آیتم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار