اجرای برنامه پیشگیری از انتقال بیماری ایدز از مادر به کودک در قزوین

کارشناس ایدز دانشگاه علوم پزشکی قزوین از اجرای برنامه پیشگیری از انتقال بیماری ایدز از مادر به کودک در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 29 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دکتر بهزاد نجف پور افزود: جلوگیری از انتقال مادر به کودک یکی از راهبردهای مهم و استراتژیک در پیشگیری از انتقال بیماری ایدز و ویروس اچ آی وی (HIV/AIDS) و بیماری‌های آمیزشی ناشی است که در برنامه‌های ملی کنترل بیماری ایدز و ویروس اچ آی وی مورد نظر می باشد.
وی یادآور شد: اجرای برنامه پیشگیری از انتفال HIV/AIDS از مادر مبتلا به کودک با اولویت جمعیت حاشیه نشین شهرها در سطح استان قزوین شروع شده است.
نجف پور ادامه داد: برای اجرای این برنامه، تمامی پزشکان، ماماها، روانشناسان، مراقبان سلامت و بهورزان مراکز خدمات جامع سلامت حاشیه شهرها و مسؤولان کنترل عفونت و ماماهای مسؤول بلوک زایمان بیمارستان های استان، تحت آموزش مشاوره های توصیه برای انجام تست HIV و نحوه انجام تست سریع آن قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه تمامی مراکز حاشیه شهرها و 11 بیمارستان در سطح استان قزوین، مجهز به تست های سریع انجام HIV شده اند،گفت: تمام مادران باردار مراجعه کننده به مراکز حاشیه شهرها و بیمارستان های سطح استان به انجام تست HIV توصیه می شوند.
نجف پور در پایان گفت: این آزمایش از افرادی که قبلا تحت بررسی قرار نگرفته و تمایل به انجام تست دارند به طور رایگان انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار