برداشت پسته زرند تا پایان مهرماه به پایان می‌رسد

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد محصول پسته زرند برداشت شده است گفت: برداشت پسته زرند تا پایان مهرماه به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۵۰۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 16 October 2017
حبیب‌الله خنجری اظهار‌داشت: برداشت پسته امسال شهرستان زرند نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته‌ است.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه تاکنون 80 درصد محصول پسته زرند برداشت شده است گفت: برداشت پسته زرند تا پایان مهرماه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به وجود 40 هزار هکتار باغ پسته در شهرستان زرند  خاطر‌نشان کرد: مهم‌ترین ارقام پسته تولیدی زرند فندقی، اکبری، احمدآقایی، کله قوچی، بادامی و سفید است.

خنجری وی با اشاره به اینکه محصول پسته اقتصاد اصلی مردم شهرستان زرند را تشکیل داده است، افزود: برداشت پسته زرند از 18 مهر‌ماه آغاز و تا پایان مهر‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه  مهم‌ترین چالش این روزهای شهرستان زرند کمبود آب است، تصریح داشت: کمبود آب کشاورزان زرند را با آفت برداشت پسته روبه‌رو کرده و آنها را به سمت آبیاری زیر سطحی و قطره‌ای سوق داده است.

فرماندار شهرستان زرند افزود: مهم‌ترین اقدام بهبود دهنده بحران کم آبی در واقع شناخت استعدادهای منطقه‌ای یا همان آمایش سرزمین، مدیریت منابع آبی سطحی و زیرزمینی، تغییر نگرش کشاورزان در انتخاب محصول و شیوه کشت است که در سالهای اخیر در شهرستان زرند به خوبی رقم خورده است.

خنجری بیان کرد: پائین بودن تسهیلات ارزان قیمت، کمبود آب و عدم قیمت‌گذاری به موقع پسته از مشکلات کشاورزان باغات پسته در شهرستان زرند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار