با صدور پیامی؛

استاندار خواستار برنامه‌ریزی برای تقویت خوشنویسی در قزوین شد

استاندار قزوین با صدور پیامی ضمن تبریک به مناسبت روز ملی خوشنویسی، خواستار برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران برای رشد و تقویت این هنر اصیل و فاخر در استان شد.
کد خبر: ۵۰۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 14 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، پیام عبدالمحمد زاهدی در پیامی به مناسبت 21 مهرماه روز ملی خوشنویسی آورده است: خوشنویسی با خطوط پررمز و رازش، هنری ظریف و آمیخته به‌دقت و ذوق و منبعث از مبانی الهی، عرفانی و توحیدی به شمار می‌رود که دل هر بیننده‌ای را وجد می‌آورد و امروز ضروری است تا با توجه هر چه بیشتر خود به آن، این هنر روح‌نواز را به‌خوبی حفظ کرده و گسترش دهیم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: باید به خود ببالیم که دیار قزوین با برخورداری از هنرمندانی بنام و شهره در خوشنویسی ایران به‌عنوان پایتخت این هنر اصیل و فاخر در کشور شناخته می‌شود.

در ادامه این پیام مطرح شده است: با بهره‌مندی از هنرمندان برجسته و سرشناس در این رشته درگذشته و زمان حال، شایسته است تا با برنامه‌ریزی مناسب از سوی دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر و با تلاش هنرمندان این عرصه شاهد رشد و تقویت هرچه بیشتر هنر خوشنویسی در استان باشیم.

در پیام استاندار قزوین به مناسبت روز خوشنویسی همچنین آمده است: لازم است با تداوم اجرا و برگزاری برنامه‌هایی چون جشنواره دوسالانه خوشنویسی و دیگر ابتکارها در این زمینه قزوین را به‌عنوان پایتخت این هنر در کشور هرچه بیشتر به هم‌وطنان معرفی و آشنا نمود.

در بخش پایانی این پیام نیز آورده شده است: این‌جانب روز ملی خوشنویسی را به فعالان این هنر اصیل و فاخر و مردم فرهنگ دوست قزوین تبریک عرض می‌نمایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار