استان کرمان با کمبود ۱۷۰۰ کلاس درس روبه‌رو است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در حال حاضر به هزار و ۷۰۰ کلاس درسی نیاز دارد گفت: هر ساله حدود شش تا هفت هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی کرمان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 24 September 2017
محمد محسن‌بیگی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور زینی‌وند معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار شد اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید 45 هزار نفر نیروی انسانی در استان کرمان که 3 هزار نفر از آنها دانشجو‌معلم هستند امر تحصیل دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه گستردگی استان کرمان کار آموزش را بسیار سخت کرده است گفت: در سال گذشته 243 مدرسه زیر 5 نفر دانش‌آموز در نقاط دورافتاده استان کرمان راه‌اندازی شد تا بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید سه هزار و 500 نفر در استان کرمان متقاضی نقل و انتقال بودند افزود: در بحث نقل و انتقالات ، کلاس و دانش‌آموز برای ما در اولویت بود و بر همین اساس هزار و 800 نفر در این فاصله زمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 37 درصد دانش‌آموزان استان وارد مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای شدند خاطرنشان کرد: این موضوع کمک زیادی به اشتغال استان کرمان می‌کند.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه اولین مدرسه کارآفرینی در سطح کشور سال گذشته در ناحیه یک کرمان راه‌اندازی شد گفت: امسال نیز اردوی هزار نفره‌ای برای آموزش کارآفرینی در استان کرمان برگزار شد و از این تعداد 250 نفر برگزیده حضور در اردوی کشوری شدند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در حال حاضر به هزار و 700 کلاس درسی نیاز دارد گفت: هر ساله حدود شش تا هفت هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی کرمان اضافه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان جایگاه دوم مدارس تحت پوشش مردم و غیردولتی را دارد افزود: در استان کرمان حدود 10 هزار نفر بواسطه مدارس غیر‌دولتی دارای شغل شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار