لزوم توقف قطار در مناطق صعب‌العبور مازندران برای انتقال کوچ‌نشینان

با توجه به اینکه خطوط ریلی شمال از مناطق صعب‌العبور گدوک و فیروزکوه عبور می‌کند اما در آنجا توقف نمی‌کند و در این راستا مسؤولان خطوط ریلی باید برای مردم کوچ‌نشین مازندران اقدامی انجام دهند.
کد خبر: ۴۸۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 05 September 2017
به گزارش تابناک : راه‌آهن مازندران یا راه‌آهن شمال نام یکی از شعبه‌های اصلی از راه‌آهن سراسری ایران است که در سال ۱۳۰۸ خورشیدی نخستین فاز آن افتتاح شد و هدف از ساخت این راه‌آهن ارسال کمک‌های متفقین بریتانیا، چین، آمریکا، فرانسه به شوروی علی‌رغم بی‌طرفی ایران بود.

این راه‌آهن دارای ۲۷ ایستگاه است که هفت ایستگاه آن مشترک با راه‌آهن خراسان است. راه‌آهن مازندران به نام راه‌آهن شمال نیز مشهور است و امروزه نیز برخی آن را مسیر گرگان نیز می‌نامند.

حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال از سوزن خروجی ایستگاه گرمسار در استان سمنان آغاز و با عبور از کوه‌های البرز و بخش‌هایی از استان تهران وارد استان مازندران و مناطق جنگلی شده و با عبور از شهرهای متعدد و مناطق جلگه‌ای وارد استان گلستان و در انتها به ایستگاه گرگان ختم می‌شود.

با توجه به امکانات مختلف راه‌آهن و نیز خطوط ریلی جدید و مرمت و نوسازی این اماکن می‌توان ایستگاه‌های ریلی را نیز در شهرهای مختلف و نقاط صعب‌العبور افزایش داد.

در استان مازندران و خصوصا در محور فیروزکوه در بسیاری از موارد در هنگام روزهای تعطیل این محور یک طرفه شده و مسافران به این استان وارد می‌شوند در حالی که بسیاری از کوچ‌نشینان استان مازندران که دامدار هستند و در مناطق ییلاقی هستند و یا برخی از افراد در محورهای فیروزکوه زنبوهای خود را به آنجا انتقال دادند و این عوامل مانع رفت و آمد آنان می‌شود و یا در بسیاری از موارد به دلیل برف و باران و کوهستانی بودن منطقه امکان عبور و مرور مشکل است، بنابراین در این زمینه خطوط ریلی برای انتقال مردم منطقه کمک بسیاری زیادی می‌تواند انجام دهد.

با توجه به اینکه خطوط ریلی شمال از مناطق صعب‌العبور گدوک و فیروزکوه عبور می‌کند اما در آنجا توقف نمی‌کند و در این راستا مسؤولان خطوط ریلی باید برای مردم کوچ‌نشین مازندران خصوصا شهرستان سوادکوه که در آنجا به شغل کشاورزی و دامداری می‌پردازند که مشکلشان با یک توقف چند دقیقه‌ای حل می‌شود اقدامی انجام دهند.





منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار