گزارش عملکرد معاونت بهبود تولیدات دامی در سال 95

مهندس رحمت ا... سمیعی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: معاونت بهبود تولیدات دامی در سال 95 در بین بخش های ستادی سازمان موفق به کسب رتبه اول شده است.
کد خبر: ۴۷۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 03 August 2017
مهندس رحمت ا... سمیعی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت:  معاونت بهبود تولیدات دامی در سال 95 در بین بخش های ستادی سازمان موفق به کسب رتبه اول شده است.

وی در این خصوص گزارش عملکرد سال 95 را به این شرح اعلام کرد: باتوجــــه به قابــــلیت های موجود در اســـتان و تــــنوع گونه ای و اقلیمی، وجود مراتع و نیز ظرفــــیت های مناسب در قسمت های مختلف زنجیره تولید و فرآوری مــــحصولات و سرمایه گذاری صورت گرفتـــــه در سطح استان، سند برنامه دام و طیور استان با هدف افزایش و بهبود کیــــفیت تولیدات دامی، افزایـــش بهره وری و تأمین امنیت غذایی پایه ریزی شده است. 

برای رسیدن به این اهداف کمی و کیفــی، پروژه های مهـــمی در قالب طرح بهـــبود افزایش تولیدات دامی و نیز بهبود تغذیه دام و سایر طرحها براساس اهداف و سیاست های برنامه تهیه و تدوین شد که عمدتاً این پروژه ها به منظور بهبود کیفیت و کمی تولیدات دامی و افزایــــش بهره وری در واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی است. 
                           
در مجموع در سال 95  در استان 27010 تن گوشت قرمز، 330100 تن شیر خام، 163900 تن گوشت مرغ، 25110 تن تخم مرغ، 1423 تن عسل و 170 تن پیله تر تولید شده است.
در حوزه تسهیلات بهین یاب تعداد 90 واحد دام و طیور برای دریافت تسهیلات به مبلغ 626160 میلیون ریال معرفی و تمامی آن جذب شد.

در حوزه تسهیلات مکانیزاسیون در واحدهای دام و طیور نیز مبلغ 19464 میلیون ریال تسهیلات جذب شد. در بخش کمک های فنی و اعتباری نیز مبلغ 3 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای طرح های گوسفندداری و گاوداری تخصیص و جذب شد.

در حوزه زنبور عسل، اتحادیه زنبورداران استان تشکیل شد و با تداوم عملیات اصلاح نژادی ایستگاه زنبور عسل، ملکه های نسل 9 (F9 ) تولید و توزیع شدند.

در حوزه نوغانداری نیز 15000 اصله نهال توت اصلاح شده یارانه دار بین نوغانداران توزیع شد و همچنین با صندوق کارآفرین امید استان برای ارائه تسهیلات کم بهره به نوغانداران و کارگاه های ابریشم کشی هماهنگی لازم صورت گرفت که در سال جاری واجدین شرایط برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

شایان ذکر است: معاونت بهبود تولیدات دامی در بین بخش های ستادی سازمان موفق به کسب رتبه اول شده است که مرهون زحمت و تلاش تمامی همکاران در ستاد سازمان و شهرستان ها در حوزه دام و طیور بوده که از تمامی این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را می نماییم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار