با ابلاغ اخطار پلمپ رونمایی شد ؛

خواب 900 میلیون تومانی شهرداری برای اتحادیه رستوران‌داران مشهد

در حالیکه ملک اتحادیه صنف رستوران داران تجاری نیست، شهرداری درصدد است 900 میلیون تومان بابت تجاری ساختمان اتحادیه دریافت کند.
کد خبر: ۴۶۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 29 July 2017
رئیس اتحادیه صنف رستوران داران در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی گفت: طبق ماده 21، تبصره 1 فصل دوم قانون نظام صنفی مصوب مجلس، اتحادیه دارای شخصیتی حقوقی و غیرانتفاعی است و براین اساس اتحادیه نمی تواند فعالیت تجاری داشته باشد.
 
خواب 900 میلیون تومانی شهرداری برای اتحادیه رستوران‌داران مشهد 
 
وی افزود: ملک کنونی این اتحادیه که شهرداری اخطاریه پلمپ آن را داده است، از محل ادغام اتحادیه کباب و حلیم و رستوران داران و حق عضویت اعضاء تهیه شده است.
 
وی با بیان این مطلب که شهرداری خواستار دریافت 900 میلیون تومان تجاری بابت ساختمان 3 طبقه  اتحادیه است، گفت: شهرداری می گوید شما تجاری هستید در حالیکه ما ارگان دولتی غیر انتفاعی هستیم که طبق قانون اتحادیه ها در این مکان، کار آموزشی انجام می دهیم و مالیات این ملک باید بر مبنای اداری محاسبه شود.
 
امیریان با اشاره به اینکه 20% حق عضویت اعضاء این اتحادیه به اتاق اصناف پرداخت می شود، افزود: ما زیر مجموعه اصناف هستیم که خود زیر مجموعه سازمان و وزارت صنعت است و ما اصلاً اجازه پرداخت این مبلغ را تحت عنوان تجاری به شهرداری نداریم.
 
رئیس اتحادیه صنف رستوران داران گفت: وقتی از اصناف و سازمان صنعت پیگیری می‌کنیم می گویند نامه شهرداری را مبنی بر دریافت مقدار 900 میلیون تومان تجاری برای ما بفرستید تا ما پیگیری کنیم و این درحالیست که اصلاً شهرداری چنین نامه ای را به اتحادیه ارسال نکرده و فقط نامه اخطاریه پلمپ فرستاده است و هر چند روز، یک نفر می آید که اتحادیه را پلمپ کند و ما با واسطه قراردادن افراد مختلف مانع اینکار می شویم.
 
وی افزود: در حقیقت اتحادیه بازوی شهرداری و خدمتگزار آنها است و هر فردی که درخواستی از اتحادیه داشته باشد ما مجبور ش می کنیم که اول عوارض صنفی و مالیاتی خود را پرداخت کند و بعد مجوز صادر می کنیم ولی اکنون باید با چنین معضلی از سوی آنها رو به رو شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار