مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان

رضا طالبی زاده
کد خبر: ۴۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 13 June 2015
رضا طالبی‌زاده صبح امروز در آیین افتتاح آرشیو الکترونیکی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار داشت: ثبت اسناد یکی از سازمان‌های حاکمیتی است.

وی تثبیت مالکیت مردم و دولت را مهمترین وظیفه ثبت اسناد و املاک برشمرد و بیان داشت: ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، اجرای وصول اسنادی مانند مهریه و قبوض آب از دیگر فعالیت‌های ثبت اسناد و املاک است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: 212 دفترخانه اسناد رسمی، 122 دفتر ازدواج و 22 دفتر طلاق در استان کرمان داریم، اما 10 شهرستان در جنوب و شرق استان کرمان فاقد اداره ثبت اسناد و املاک هستند.

طالبی‌زاده عنوان کرد: چارت سازمانی و تشکیلاتی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده، اما هنوز این چارت را مصوب نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک و اداره شهرستان کرمان در یک ساختمان قرار دارند، افزود: ثبت آنی از دو سال قبل در اداره ثبت و اسناد استان راه‌اندازی و استعلامات از ادارات ثبت به‌روز شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: با ثبت آنی اسناد شاهد افزایش سرعت و دقت در انجام معاملاتی هستیم که در دفاتر انجام می‌شود و از بسیاری مفسده‌ها جلوگیری شده است.

وی از کمبود نیرو در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خبر داد و یادآور شد: 389 پست در استان کرمان داریم که حدود 58 پست بلاتصدی است و 68 نفر نیروی قراردادی داریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ابراز داشت: میزان وصولی مطالبات بانک‌ها در سال گذشته برابر با 58 میلیارد تومان و در دو ماهه سال جاری 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

طالبی‌زاده تاکید کرد: اداره ثبت اسناد و املام مجموعه‌ای درآمدزا برای استان کرمان است، اما از این درآمد هیچ مبلغی نصیب ما نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار