این میوه اثرات روانی پیری را کاهش می‌دهد

محققان در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند، ترکیبات طبیعی توت فرنگی اثرات روانی ناشی از افزایش سن را کاهش می‌دهد و می‌تواند با آلزایمر مقابله کند.
کد خبر: ۴۵۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 13 July 2017
به گزارش تابناک اردبیل: نتیجه تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، ترکیب طبیعی موجود در توت فرنگی می‌تواند از بیماری‌های عصبی که مرتبط با سن هستند، جلوگیری کند و با بیماری آلزایمر نیز مقابله کند. 

محققان مؤسسه مطالعات بیولوژیک در بررسی‌های خود دریافتند، درمان موش‌های آزمایشگاهی با ترکیب "فیسِتین" می‌تواند به کاهش "افت شناختی" و "التهاب مغز" منجر شود.

فیستین نوعی "فلاوانول" است که در انواع میوه‌ها و سبزیجات از جمله توت فرنگی، سیب، انگور، پیاز و خیار وجود دارد؛ فیستین این قابلیت را دارد که برای بسیاری از بیماری‌های روانی مرتبط با افزایش سن نقش پیشگیرانه داشته باشد، چراکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است».

ماهِر، نویسنده و پژوهشگر ارشد این مقاله می‌گوید: « فیستین التهاب مغزی را کاهش می‌دهد و با خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد، می‌تواند به کاهش آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند». 

تحقیقات 10 سال گذشته ماهِر و همکارانش نشان داده‌ است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی فیستین می‌تواند برای محافظت از سلول‌های مغز در برابر اثرات پیری کمک کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار