کاهش تولید گندم در ملایر

مدیر جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: از تاریخ ۳ خردادماه امسال نیز ۱٬۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان در مقابل سن پوره سم‌پاشی شده و همچنان در حال انجام است و تا زمانی که میانگین سن مادر به تعداد ۱٫۵ تا ۲ عدد در هر مربع برسد عملیات مبارزه و سم‌پاشی ادامه دارد.
کد خبر: ۴۳۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 03 June 2017
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه تراکنش بارش‌ها و نزولات آسمانی، برای رشد گیاهان به موقع نبوده است، گفت: امسال در بحث تولید گندم در شهرستان کاهش ۳۰ درصدی وجود دارد.

به گزارش تسنیم؛ غلامحسین تقوی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 35 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم و جو آبی و دیم قرار دارد که از این میزان  سطح زیر کشت غلات دیم 27 هزار هکتار و‌هشت هزار هکتار از اراضی شهرستان  نیز زیر کشت غلات آبی است .

وی با اشاره به میزان تولید گندم شهرستان در سال قبل گفت: باتوجه به اینکه بارش‌ها در ماه‌های مهر، آبان و آذر به اسفند ماه موکول شده و در نتیجه رشد رویشی غلات نیز کم شده و این امر کاهش. 30 درصدی تولید گندم در ملایر را به دنبال دارد .

تقوی در ادامه از شروع مبارزه با سن غلات در شهرستان از تاریخ 12 فروردین  تا 21 فروردین ماه امسال اشاره کرد و افزود: طی این مدت 15 هزارو 816  هکتار از اراضی شهرستان در زمینه مبارزه با سن مادر سم پاشی شده استت.

وی بیان کرد:  این میزان اراضی شامل 10  هزارو 685 هکتار گندم دیم ، 2 هزارو 824 گندم آبی، یک هزارو 471 هکتار جو دیم  و 836 هکتار نیز جو آبی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: از تاریخ 3 خردادماه امسال نیز  یک هزار و 800  هکتار از اراضی شهرستان در مقابل سن پوره سم پاشی شده و همچنان در حال انجام است و تا زمانی که میانگین سن مادر به تعداد 1.5 تا 2 عدد در هر مربع برسد عملیات مبارزه و سم پاشی ادامه دارد.

تقوی  بیان کرد: پیش بینی می‌شود در  تولید گندم آبی در ملایر نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش تولید داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار