البرزی ها چقدر مرغ می خورند

کد خبر: ۴۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳ 03 June 2015
 مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز از اجرایی شدن طرح پایانه گوشت مرغ در کرج خبر داد که با تحقق آن مسائل بهداشتی،قرنطینه ای و قیمت در این پایانه کنترل شده ومورد پایش قرارمی گیرد.
سید مجید موسوی با اشاره به اینکه حدود 8 ماه است مطالعات و برنامه ریزی های طرح پایانه گوشت مرغ صورت گرفت است ادامه داد: برای اولین بار است که در استان اجرا می شود و چیزی مشابه پایانه بازار بهمن تهران می باشد و با تحقق آن دیگر نیازی نیست گوشت مرغ استان تهران رفته و مجدد جهت عرضه به البرز آورده شود.
وی افزود:همچنین این پایانه میزان قیمت پایه را برای ما تعیین می کند و اجرای آن در استان  هم به سود تولید کننده است و هم منافع مصرف کننده در آن لحاظ می شود
وی اشاره داشت: بر اساس آمار موجود در این پایانه ،مصرف روزانه گوشت مرغ در البرز 120 تن و در جمع استان و با احتساب شهرهای ساوجبلاغ،نظرآباد 144.1 است.
وی ادامه داد:وضع موجود ظرح پایانه گوشت مرغ دارای مساحت 3 هزار و 10 متر مربع و دارای 18 غرفه است در حصاک بلوار انقلاب،بازار روز حصارک واقع است.
موسوی افزود: در این طرح عملکرد 4 ماهه آخر سال 93 انجام شده و در ان مواردی مانند تعداد خودروهای بازدید شده،میزان مرغ تامین شده برای بازارهای سازمان میادین شهردای لحاظ شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد:در برنامه های پیشنهادی این طرح، به الزام خودروهای حمل گوشت مرغ برای ثبت اطلاعات در پایانه،جلوگیری برخورد با توزیع گوشت مرغ خارج از شبکه و همچنین تعیین تعرفه خدماتی و قیمت پایه گوشت مرغ پرداخته شده است.
وی با ذکر اینکه عنوان خمات پایانه، قرنطینه،ثبت اطلاعات ،نظارت و توزیع است بیان داشت:نزدیکی به راه های اصلی و برخورداری از امکانات زیرساختی راه عریض با بار ترافیکی سبک و همچنین دسترسی آسان از خصوصیات محل اجرای این پایانه است.
این مقام مسئول همچنین گفت:اهداف طرح پایانه گوشت مرغ شامل مواردی ازجمله تعیین قیمت پایه عرضه گوشت مرغ،اصلاح و ساماندهی خودروهای حمل مرغ و همچنین ایجاد بستر رقابتی جهت عرضه مرغ و همچنین برخورد با عرضه و توزیع خارج از شبکه گوشت مرغ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار