بازار روز خودرو، نیاز شهر اردبیل

کد خبر: ۴۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 31 May 2015

تردد آسان و راحت در معابر عمومی حق تمامی شهروندان است و از نظر قانون هرگونه سد معبر و ایجاد اختلال در رفت و آمد مردم پذیرفتنی نیست، زیرا حقوق عمومی را ضایع می کند.

در سالهای اخیر علاوه بر دستفروشان ، فعالیت غیر اصولی برخی مغازه داران و صاحبان مشاغل در تشدید سد معبر و ایجاد ترافیک دخیل بوده است. یکی از اصنافی که انتظار می رود با رعایت حقوق دیگران از سد معبر خودداری کنند، نمایشگاهداران خودرو هستند.

متاسفانه برخی صاحبان نمایشگاه های خودرو با پارک غیر اصولی و مورب خودروها در خیابان مقابل نمایشگاه و حتی در پیاده روها، موجب سد معبر و سنگین تر شدن ترافیک شده اند. وضعیتی که زیبنده یک شهر قانونمد نیست و مأموران پلیس را مجبور به جریمه خودروهای توقف شده می کند.

اما مشکل اینجاست که اکثر این خودروها بصورت امانی به نمایشگاه های خودرو سپرده شده اند و متاسفانه برخی نمایشگاه داران نه جریمه را پرداخت می کنند و نه خریدار یا مالک خودرو را از جریمه صورت گرفته مطلع می سازند که این مسئله بعدها مشکلاتی را برای مالکان خودرو ایجاد می کند.

طبیعی است که در صورت ادامه این وضعیت، پلیس موظف است خودروهایی که جلوی نمایشگاهها بصورت غیر اصولی پارک شده اند را به پارکینگ منتقل کند.

در عین حال برای حل مشکل سد معبر در جلوی نمایشگاههای خودرو، اعمال جریمه شرط لازم است اما شرط کافی نیست و اتحادیه نمایشگاه داران نیز باید همکاری بیشتری در این رابطه داشته باشد. قانون می گوید به شرطی باید پروانه فعالیت برای یک نمایشگاه خودرو صادر شود که حداقل دارای120 متر پارکینگ باشد اما برخی نمایشگاه ها در اردبیل این شرایط را ندارند.

همچنین در برخی خیابانهای شهر اردبیل دهها نمایشگاه خودرو به هم چسبیده اند و این مسیرها عملا به شهرک خودرو تبدیل شده اند.

در حال حاضر روز به روز بر تعداد خودروها افزوده می شود و روزانه تعداد قابل توجهی خودرو در استان و به ویژه شهر اردبیل خرید و فروش می شود. به نظر می رسد وقت آن رسیده است که همانند دیگر شهرهای بزرگ ، در اردبیل نیز مسئولان به فکر ایجاد بازار روز خودرو باشند. بازاری که می تواند با همکاری خود نمایشگاه داران در قالب ایجاد شهرک نمایشگاههای خودرو در خارج از شهر ایجاد شود تا هم شاغلان این صنف به کسب وکار خود ادامه دهند، هم مشکلات سد معبر حل شود و هم اینکه مردم به بازاری متنوع دسترسی داشته باشند و در وقت خریداران و فروشندگان صرفه جویی شود.

یاشار پورمجید (روزنامه نگار)

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار