فرماندار البرز :

نقش تاثیرگذار زنان در پیشبرد اهداف جامعه انکارناپذیر است

فرماندار شهرستان البرز گفت: نقش تاثیرگذار و اجتماعی زنان در پیشبرد اهداف جامعه، بعنوان نیمی از جمعیت جامعه انکارناپذیر است.
کد خبر: ۳۹۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 16 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، رضا عسگری در نشست مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با بانوان شاغل در ادارات شهرستان البرز که  به مناسبت  هفته گرامیداشت مقام زن در محل فرمانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: مباحث مطروحه در حوزه فعالیت بانوان با فرهنگ ایرانی و آموزه های دین اسلام منافاتی ندارد.

وی ادامه داد: تاثیر گذاری نقش اجتماعی زنان بعنوان نیمی از جمعیت  فعال جامعه انکار ناپذیر است و نباید نگاه تک سویه به مقوله حضور بانوان و نقش آفرینی آنها در جامعه داشته باشیم.

عسگری با تاکید بر اهمیت حضور گسترده زنان و مردان بعنوان بازوان مکمل و توانمند در پیشبرد اهداف جامعه خاطر نشان کرد : وظیفه همسر بودن و مادر بودن وظیفه خطیری است که بسیاری از بانوان ما در کنار تمامی مسئولیتهای اجتماعی خود در اجراء این وظیفه نیز موفق و سربلند هستند.

فرماندار البرز با اشاره به مجموعه تعالیم اسلامی و همچنین نگاه رسول مکرم اسلام به حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان بانویی توانمند و موثر گفت : دولت یازدهم نیز با تاسی ازفرهنگ  ایرانی _ اسلامی حمایت از حضور زنان بعنوان نیروی انسانی مولد، پویا و عاملی تسهیل گر و تاثیر گذار در سیاستگذاریهای جامعه را از برنامه های عملی خود قرار داده و تا کنون نیز در مسیر بالندگی و شکوفایی توان بالقوه بانوان تلاشهای بسیاری کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : زنان در عرصه های اجتماعی نیز نقش محوری در کاهش آسیبهای اجتماعی دارند، پس  اگر می خواهیم فرزندان سالم داشته باشم مادران سالم پرورش دهیم و اگر می خواهیم اعتقادات مذهبی را در خانواده تقویت کنیم باید مادران دین پرور آموزش دهیم.

عسگری در پایان با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه  گفت : بانوان خود باید  به این باور برسند که می توانند در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و خدماتی وارد شده و توان بالقوه خود را به فعلیت رسانده و حداکثر بهره برداری را از ظرفیتهای خویش در راه توسعه جامعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار