امام جمعه اقبالیه تأکید کرد

لزوم مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در حفظ منابع طبیعی

امام جمعه شهر اقبالیه بر حفظ منابع طبیعی از سوی شهروندان، مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: در این زمینه دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد باید وارد عمل شده و مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۳۹۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی فاطمیان در مراسم طرح کاشت نهال که همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری ظهر امروز با حضور علی‌اکبر اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه، دانش‌آموزان و جمعی از مسؤولان شهری در منطقه جنگلبانی شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار داشت: کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در آموزه‌های دینی مورد تأکید فراوانی قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که نمی‌توان تأثیرات مثبت درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی خود را نادیده بگیریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به درختکاری و اهمیت منابع طبیعی دارند به طوری که در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین روز درختکاری اقدام به کاشت نهال می‌کنند که به صورت جدی لازم است با پیروی و تبعیت از این اقدام مقام معظم رهبری، مسؤولان و مردم هم نهایت اهتمام خود را در زمینه حفظ منابع طبیعی داشته باشند.

امام جمعه شهر اقبالیه با تأکید بر اینکه تمام شهروندان، مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در زمینه حفظ منابع طبیعی باید احساس مسؤولیت کنند، ادامه داد: دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این زمینه وارد عمل شده و فرهنگ‌سازی مناسبی را در خصوص حفظ منابع طبیعی داشته باشند.

فاطمیان تصریح کرد: هفته منابع طبیعی یک نامگذاری نمادین است تا در زمینه حفظ منابع و مواهب طبیعی در راستای توسعه پایدار اهتمام داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به احیا و نگهداری محیط‌زیست آنچنان مهم است که خداوند در قرآن کریم به بخش‌هایی از طبیعت سوگند یاد کرده و علاوه بر پاداش دنیوی برای افراد پاداش اخروی هم در نظر می‌گیرد.

امام جمعه شهر اقبالیه بی‌توجهی به طبیعت را دلیل بروز بلایای طبیعی دانست و یادآور شد: قطع درختان و بی‌توجهی به حفظ منابع طبیعی بلایایی همچون سیل و حتی خشکسالی را به همراه دارد.

فاطمیان با اشاره به توصیه‌های رسول اکرم(ص) نسبت به کاشت نهال مطرح کرد: پیامبر اسلام(ص) در وصف قدر و ارزش کاشت درخت فرمودند اگر چند دقیقه به اتمام دنیا باقی بود و امکان کاشت نهال را داشتید حتماً آن نهال را بکارید و این مطلب می‌تواند بیشترین انگیزه را برای مسلمانان نسبت به حفظ طبیعت ایجاد کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار