135 فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی با استاندارد در قزوین صادر شد

مدیر کل استاندارد قزوین از صدور 135 فقره گواهینامه انطباق وارداتی با استاندارد در آذرماه امسال از سوی کارشناسان این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 02 January 2017
به گزار شتابناک از قزوین، محمودرضا طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش تقریبی مربوط به کالاهای وارداتی که در مدت یاد شده برای آنها گواهینامه انطباق صادر شده، 600 میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: اقلام وارداتی شامل انوع قطعات خودروهای سبک و سنگین شامل دیسک کلاچ سواری،لنت کلاچ، باطری، قطعات اسکانیا، تسمه دینام، قطعات کولر خودرو، انواع شوینده ها و مواد بهداشتی شامل مسواک، خمیر دندان، شامپو، لوازم ارایشی، مایع دستشویی، لوازم و تحریر و مواد غذایی شامل پاستیل، آدامس، شکلات، روغن زیتون، چای سیاه و کافی میکس بوده است.
مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: این کالاها از کشورهای فرانسه، ترکیه، آلمان، اسلواکی، پاکستان، سوئیس، هندوستان، کره جنوبی، اتریش، سریلانکا، ایتالیا، مجارستان، امارات متحده عربی، چین، تایوان و روسیه وارد کشور و گمرک قزوین شده اند.
وی در پایان اظهار کرد: در راستای اجرای پنجره واحد در استان و با توجه به استقرار آزمایشگاه استاندارد و همچنین حضور شرکت های بازرسی و آزمایشگاه همکار در گمرک قزوین، 140 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله های وارداتی صورت گرفته است تا از ورود کالاهای بدون کیفیت به کشور جلوگیری شود.
براساس قانون برای جلوگیری از صادرات و واردات کالاهای بدون کیفیت، این کالاها باید پیش از خروج و ورود گواهینامه انطباق با استاندارد دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار