اجرای طرح «کاج» در جنوب شرق کشور با محوریت یزد

کد خبر: ۳۵۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 02 January 2017

به گزارش تابناک یزد،مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از اجرای طرح کاربست مطالعه شیوع‌شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید(کاج) در کارگاه‌های با ظرفیت 50 تا زیر 500 نفر کارگر استان خبر داد.

«سید حسین سالاری» در همایش یک روزه‌ی پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید که با حضور 200 نفر از کارفرمایان واحدهای صنعتی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مدیران استانی و شهرستان اشکذر برگزار شد،‌ پرداختن به موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن در جامعه کار و تولید را از وظایف مدیریت احتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرحی با عنوان کاربست مطالعه شیوع‌شناسی اعتیاد در جامعه  کار و تولید(موسوم به طرح کاج) در دستور کار قرار گرفته که استان یزد به عنوان محور منطقه جنوب‌شرق کشور شامل استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در آن فعالیت می‌کنند.

به گفته‌ی سالاری، کارگاه‌های تولیدی با ظرفیت 50 تا زیر 500 نفر کارگر، مشمول طرح کاج خواهند بود که مسئولین خانه‌های بهداشت این کارگاه‌ها با عنوان «بهبان» در دوره‌های آموزشی متعدد آموزش می‌بینند و به عنوان رابط، کارگران و دیگر افراد شاغل در واحدهای صنعتی را رصد می‌کنند و در راستای آگاهی بخشی و پیشگیری از آثار سوء مواد مخدر مساعدت خواهند کرد.

در همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید که در شهرستان اشکذر و به میزبانی مدیریت برق این شهرستان برگزار شد، وهاب‌زاده مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، جعفری مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی، علی شاه حسینی فرماندار شهرستان  اشکذر، و دکتر نارنجی‌ها مدرس دانشگاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری به ایراد سخن پرداختند.

در پاپان این مراسم نیز از واحدهای صنعتی فعال در امر پیشگیری از اعتیاد تجلیل شد و نمایشگاه عکسی با موضوع اعتیاد در حاشیه همایش برپا شده بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار