فرماندار یزد:تلاش دولت حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی است

فرماندار یزد گفت: تلاش دولت حمایت از تولید باکیفیت داخلی است و در این راه با جدیت تمام با قاچاق کالاهای خارجی برخورد می‌کند.
کد خبر: ۳۴۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 25 December 2016
به گزارش تابناک یزد،مصطفی سالاری  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان یزد افزود: متأسفانه قاچاق کالا در نگاه اول یک معضل اقتصادی است اما با توجه بیشتر به این مقوله مشخص خواهد شد که قاچاق، معضلی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مداوم به جامعه دارد.
وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در مبحث قاچاق امری زمان‌بر است تأکید کرد: ضرورت دارد برنامه ‌های فرهنگ‌سازی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به ‌گونه‌ای باشد که جامعه بطور شفاف و واضح از عمق خسارت‌های خرید کالای قاچاق مطلع شود و درنهایت با کاهش تقاضا، عرضه این‌گونه کالاها کاهش یابد.
فرماندار یزد بابیان اینکه مردم در زمان خرید کالا بیشترین ارتباط را با صنوف و بازاریان دارند خاطرنشان کرد: ضرورت دارد اتاق اصناف با برگزاری دوره‌های آموزشی برای متصدیان واحدهای تجاری آنها را از مضرات قاچاق در جامعه آگاه نماید و در مرحله بعد با گسترش گشت‌های بازرسی به وظایف قانونی خود عمل کند.
وی با اشاره به اینکه یزد به لحاظ واقع ‌شدن در چهارراه مواصلاتی کشور مورد توجه قاچاقچیان است تصریح کرد: شهرستان یزد نیازمند اخذ تدابیر ویژه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا است.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز در این نشست گفت: دولت مخالف استفاده مردم از کالاهای خارجی که از مبادی قانونی وارد کشور شده اند نیست ولی معتقد است که ایرانی شایسته کالای باکیفیت ایرانی است.
احمد ترحمی خاطرنشان کرد: بسیاری از کالاهای قاچاق خارجی دارای برند اصلی نیستند و اکثرا در کارگاه های بدون مجوزهای قانونی و بهداشت تولید می شوند.
وی ادامه داد: مردم با خرید اینگونه کالاها علاوه بر آسیب رساندن به خود موجب تعطیلی کارخانه ها و همچنین از بین رفتن شغل در کشور می شوند.
ترحمی با اشاره به اینکه خوشبختانه همه گروه ها و احزاب فعال کشور در بحث مبارزه با قاچاق کالا هم عقیده و هم نظر هستند اظهارداشت: قاچاق بلای جان کشور است وباید با تمام توان برای کاهش این مهم تلاش کرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار